معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / آسوشیتد پرس یک خبرنگارش را بخاطر گزارش نادرست در مورد روسیه از وظیفه اخراج کرد

آسوشیتد پرس یک خبرنگارش را بخاطر گزارش نادرست در مورد روسیه از وظیفه اخراج کرد

وارسا – خبرگزاری ها( اول قوس ۱۴۰۱):
پس از نشر گزارش آسوشیتدپرس در مورد حمله موشکی روسیه بر خاک پولند که بخشی از قلمرو ناتو محسوب می‌شود، این خبر واکنش‌های زیاد جهانی را به همراه داشت ولی باعث کنار رفتن خبرنگار از وظیفه اش نیز شد.
خبرگزاری آسوشیتدپرس روز دوشنبه، ۲۱ نوامبر، جیمز لاپورتا، خبرنگار بخش امنیتی‌ این خبرگزاری را که اطلاعات اشتباه در مورد حملات موشکی بر خاک‌ پولند را گزارش کرده بود، از وظیفه اش اخراج کرد.
منابعی در خبرگزاری آسوشیتدپرس به واشنگتن پُست تأیید کرده‌ اند که جیمز لاپورتا پس از یک تحقیق کوتاه از کار برکنار شده است.
آسوشیتدپرس بتاریخ ۱۵ نوامبر گزارش داده بود که روسیه دو‌ موشک بر روستای پرژوودوی پولند شلیک کرده است که در نتیجه آن دو تن کشته شده‌اند.
این خبرگزاری نوشته بود: “یک مقام ارشد اطلاعاتی امریکا که نامش فاش نشده، می‌گوید موشک‌های روسی وارد پولند، عضو ناتو شده و دو نفر را کشته است.” اما وزارت امور خارجه روسیه بلافاصله پس از نشر این خبر آن را تکذیب کرد.
خبر گزاری آسوشیتدپرس بعداً گزارش خود را با یادداشت “گزارش‌های بعدی نشان داد که موشک‌ها ساخت روسیه بوده و به احتمال زیاد توسط اوکراین برای دفاع در برابر حمله روسیه شلیک شده است”، اصلاح کرد.
پس از آن مشخص شد که موشک پرتاب شده مربوط به اوکراین بوده که به اشتباه از مسیر اصلی‌اش خارج شده است.
گفتنی است که نشر این خبر سبب نگرانی‌های زیادی در مورد احتمال آغاز یک‌ جنگ دیگر شد، زیرا پولند بخشی از قلمرو ناتو محسوب می‌شود.
ـــــــــــــــــــــــ
د ګهیځ له ټلیګرام خبري چینل سره یو ځای شئ⬇️
https://t.me/+Au
WDZ2LArLI2MWE1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس