معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / آصف دُرانی نماینده‌ ویژه پاکستان در امور افغانستان تعیین شد

آصف دُرانی نماینده‌ ویژه پاکستان در امور افغانستان تعیین شد

کابل-گهیځ نیوز( ۳ جوزا ۱۴۰۲):
صدراعظم پاکستان یک دیپلومات سابقه دار آن کشور آصف علی‌خان دُرانی را به‌عنوان نماینده‌ خاص این کشور‌ در امور افغانستان تعیین کرده است.
به گزارش رسانه های پاکستان آقای آصف علی درانی یکی از دیپلومات های سابقه دار پاکستان بوده که بین سالهای ۱۳۹۵ الی ۱۳۹۷ خورشیدی به حیث سفیر پاکستان در تهران ایفای وظیفه نموده است.
از سوی دیگر سخنگوی وزارت خارجه پاکستان روز گشذشته به رسانه ها گفته است که آقای آصف درانی با خانم “حنا ربانی کر” سکرتر وزارت امور خارجه آن کشور نیز دیدار و گفتگو داشته است.
قبل از این روز سه شنبه ۲۳ می سال روان میلادی دفتر صدراعظم پاکستان با نشر اعلامیه یی گفته بود که آقای شهباز شریف صدراعظم آن کشور گماشته شدن آقای درانی به حیث نماینده خاص آن کشور در امور افغانستان را تأیید نموده است.
گفته شده است که آقای محمد آصف درانی یک دیپلومات سابقه دار پاکستان می باشد که قبل از این در کشور های افغانستان، ایران و امارات متحده عربی به حیث سفیر پاکستان ایفای وظیفه نموده است.
به گفته منابع دیپلوماتیک آقای درانی بر علاوه دیپلومات سابقه دار، یک نویشنده تجربه کار هم است که در مورد مسایل منطقه مقالات زیادی به رشته تحریر در آورده است.
قبل از وی محمد صادق خان به حیث نماینده خاص صدراعظم پاکستان در امور افغانستان ایفای وظیفه می نمود که در ماه اگست گذشته وظیفه اش را ترک کرده بود.
ـــــــــــــــــــــــ

برای اخبار بیشتر به کانال خبری تلگرام،تویتر، ویب سایت و صفحه فیسبوک ما بپیوندید ⬇️
Tel:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس