معماری
خانه / ګهیځ نیوز / د اسلامي نړۍ خبرونه / امریکا از مصر خواسته است تا به اوکراین تجهیزات جنگی کمک کند

امریکا از مصر خواسته است تا به اوکراین تجهیزات جنگی کمک کند

کابل گهیځ نیوز (۲۱ اسد ۱۴۰۲):
بر اساس گزارش رسانه های عربی زبان، مقام های مصری به درخواست مکرر امریکا برای تولید تجهیزات جنگی و سایر تسلیحات مورد نیاز برای ضد حمله کیف علیه روسیه، تا حال جواب نداده است.
بعد از ظهر روز گذشته (۲۰ اسد) رسانه های عربی زبان گزارش دادند که مقامات بلند پایه مصر در در ابتدا قصد داشتند به روسیه موشک بفرستند اما در اوایل سال جاری این تصمیم مصر به دلیل فشار های مکرر امریکا لغو شد.
در ضمن این گفته می شود که “لوید آستین” وزیر دفاع امریکا نیز از مصر خواسته بود تا به عوض فرستادن موشک ها به روسیه، در تجهیز نیروهای اوکراین سهم گرفته و به آن کشور مهمات کمک کنند.
لوید آستین این درخواست را در دیدار با رئیس جمهور مصر در ماه مارچ سال جاری میلادی مطرح کرده بود.
بنابر این گزارش، مصر در گفت وگو با مقامات امریکایی این درخواست‌ها را به طور کامل رد نکرده اما مقامات مصری در محافل خصوصی گفته اند که قاهره برنامه‌ای برای ارسال این سلاح‌ها را تا هنوز روی دست ندارد.
از سوی هم یک مقام ارشد وزارت خارجه امریکا در باره حل این معضله گفته است که : اینها مسائل ساده و سریع نیست و گفت وگوهای ما با شرکای مصری خود درباره منافع مشترکمان در پایان دادن به جنگ روسیه مثمر ثمر و مستمر است.
ـــــــــــــــــــــــ
گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطرف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

Telegram:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس