معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / امریکا از کشته شدن مسؤول بمب گذاری دو سال پیش در میدان هوایی کابل خبر می دهد

امریکا از کشته شدن مسؤول بمب گذاری دو سال پیش در میدان هوایی کابل خبر می دهد

کابل-گهیځ نیوز( ۶ ثور ۱۴۰۲):
مقامات نظامی امریکا ادعا دارند که یک عضو گروه (داعش) که مسئول بمبگذاری مرگبار سال ۲۰۲۱ در میدان هوایی بین المللی کابل بود، توسط نیرو های امنیتی حکومت کنونی کشته شده است.
ویب سایت فارسی بی بی سی می گوید که این شخص در بمبگذاری اگست آن سال در جریان فرار مردم از کابل همگام با سقوط دولت اشرف غنی و روی کار آمدن حکومت جدید به رهبری طالبان، دست داشت.
منبع می افزاید که این عضو داعش چند هفته پیش کشته شد، اما اکنون مرگ وی از سوی منابع مستقل تایید شد ولی اسم این شخص تا حال هم آشکار نشده است.
مسوولین امریکایی گفته اند که از طریق جمع‌آوری اطلاعات جاسوسی و نظارت بر منطقه متوجه شدند که این فرد جان باخته است، هرچند جزئیات بیشتری در مورد چگونگی اطلاع از مسئولیت او در آن بمبگذاری ارائه نشده است.
این حمله انتحاری بتاریخ ۲۶ اگست سال ۲۰۲۱ میلادی و هنگام خروج نیرو های امریکایی از کشور در میدان هوایی کابل رخ داد، که ضمن آن کم از کم ۱۸۲ نفر کشته شدند که از آن جمله ۱۶۹ غیرنظامی افغان و ۱۳ نفر از اعضای ارتش ایالات متحده بودند.
از سوی دیگر مقامات رسمی دولت افغانستان تا حال در مورد این حادثه و مسؤولیت آن چیزی نگفته اند اما در این اواخر درگیری هایی بین افراد گروه داعش یا دولت اسلامی و نیروی امنیتی دولتی افغانستان بیشتر شده است.
ـــــــــــــــــــــــ
برای اخبار بیشتر به کانال خبری تلگرام،تویتر، ویب سایت و صفحه فیسبوک ما بپیوندید ⬇️
Tel:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس