معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / با وجود تدابیر شدید امنیتی اعتراضات در حین نماز جمعه در زاهدان ایران ادامه یافت

با وجود تدابیر شدید امنیتی اعتراضات در حین نماز جمعه در زاهدان ایران ادامه یافت

تهران-گهیځ نیوز( اول دلو ۱۴۰۱):
به سلسله اعتراض های ضد حکومتی در ایران، روز گذشته هم بعد از برپایی نماز جمعه در مسجد مکی زاهدان، معترضان در این شهر به راهپیمایی اعتراضی ادامه دادند.
نماز گزاران معترض در حالی علیه خامنه یی رهبر مذهبی ایران شعار سر دادند که نیروهای امنیتی با ایجاد چندین مرکز و بازرسی در تلاش برای کنترل این تجمع بودند.
در عین حال به گزارش رسانه ها، در شهرستان راسکِ مربوط ولایت سیستان و بلوچستان نیز یک تجمع بزرگ اعتراضی برپا شده بود که متعرضان شعارهای بر ضد خامنه یی رهبر مذهبی ایران سر می دادند و از ائتلاف احزاب مخالف حکومت حمایت خود را اعلان کردند.
قبل از این مولانا عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان و رهبر بارز اهل سنت ایران هم بر ضرورت تغییر قانون اساسی تاکید کرد و خواستار محاکمه عاملان فیر به سوی مردم زاهدان در روز هشتم ماه میزان گردید.
آقای عبدالحمید اسماعیل‌زهی، با اشاره به فضای امنیتی شدید و برپایی ۱۵ مرکز و پایگاه بازرسی جدید در شهر زاهدان گفت: “در شهر ما فضای امنیت شدیدی برقرار شده است، این چنین امنیتی باید از ایالت ما برداشته می شد ولی این جا متاسفانه بیشتر هم شده است. ”
وی ادعا کرد که این فضای تشدید قیودات امنیتی باید از سراسر ایران برداشته شود چون باعث عقب مانده گی ایران می گردد.
مولوی عبدالحمید در ادامه خطبه روز جمعه افزود که: ” افراد هشتاد ساله‌ و نود ساله‌ نمی‌توانند برای جوانان امروزی تصمیم بگیرند و قوانین در همه دنیا بعد از بیست یا سی سال تجدید می شوند در حالیکه به قول وی قانون اساسی ایران چهل و چهار سال است که تغییر نکرده است.”
امام جمعه اهل سنت ایران همچنان تأکید کرد که:”نباید جوانان و زنان معترض به زندان افگنده شوند و نباید این‌ها را شکنجه و اعدام کرد، باید به آنها ترحم کرد و با صحبت آنها را فهماند.”
امام جمعه اهل سنت زاهدان از معترضان هم خواست تا مانع ادامه تحصیل خود و دیگران نه گردند تا به قول وی از تحصیل در دانشگاه‌ها محروم نشوند.
به اساس گزارش رسانه ‌ها از زاهدان، نیروهای امنیتی ایران برای جلوگیری از ادامه راهپیمایی‌های اعتراضی در روز جمعه، ایستگاه‌های بازرسی در مناطق مختلف شهر و اطراف مسجد مکی، محل اقامه نمازجمعه دایر کرده‌ اند.
طبق این گزارش، در مسیرهای ورودی به شهر زاهدان نیز مراکز بازرسی‌هایی برپا شده بود و همچنین نیروهای نظامی موانع و جدول‌هایی را نیز در مکان هایی که مراکز و بازرسی برپا شده، گذاشته اند که تردد برای عراده جات و شهروندان را سخت کرده است.
ـــــــــــــــــــــــ
برای اخبار بیشتر به کانال خبری تلگرام، ویب سایت و صفحه فیسبوک ما بپیوندید
Tel:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس