معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / حکومت عراق از پولیس بین المللی برای دستگیری چندین تن کمک خواست

حکومت عراق از پولیس بین المللی برای دستگیری چندین تن کمک خواست

کابل گهیځ نیوز (۱۶ اسد ۱۴۰۲):
حکومت کنونی عراق برای دستگیری برخی از مقامات ارشد حکومت سابق این کشور از جمله وزیر سابق اقتصاد و رئیس استخبارات این کشور از پولیس بین المللی کمک خواسته است.
وزیر سابق اقتصاد و رئیس سابق استخبارات همرا با ۴۸ تن دیگر از سوی نهاد مبارزه با فساد در پیوند به سرقت ۲.۵ میلیارد دالر متهم شناخته شده اند.
قاضی حیدر حنون رئیس و مسوول مبازره با فساد در عراق روز گذشته (۱۵ اسد) گفت که مسوولین قوه قضاییه این کشور از پولیس بین المللی (اینترپول) میخواهد تا در دستگیری منشی شخصی و مشاور سیاسی مصطفی الکاظمی نخست وزیر سابق عراق نیز با ایشان همکاری نمایند.
گفته می شود متهمانی که در این پرونده فساد نقش داشته‌اند در چندین کشور مانند امارات متحده عربی، ترکیه، اردن و عربستان سعودی به سر می برند.
محمد شیاع السودانی، نخست وزیر کنونی عراق با تاکید بر دستگیری افراد دخیل در این پرونده میگوید که یکی از اولویت‌های اصلی او مبارزه با فساد می باشد که در حکومت عراق فراگیر شده و طی سال‌ها به غارت میلیاردها دلار ثروت نفتی این کشور منجر گشته است.
ـــــــــــــــــــــــ
گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطرف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

Telegram:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس