معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / حکومت پاکستان وعده کرده که زندانیان افغان در آن کشور را تا عید فطر آزاد کند

حکومت پاکستان وعده کرده که زندانیان افغان در آن کشور را تا عید فطر آزاد کند

کابل-گهیځ نیوز( ۲۸ حمل ۱۴۰۲):
حکومت پاکستان اطمینان داده است که تا ختم ماه مبارک رمضان زندانیان باقی مانده افغان را که در شهر کراچی آن کشور زندانی هستند، از زندان رها و به کشور شان بفرستند.
به گزارش رسانه ها، بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان ضمن تماس تلیفونی با امیر خان متقی سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان، این وعده را به جانب افغانی سپرده است.
” ضیاء احمد تکل” یک تن از سخنگویان وزارت امور خارجه کشور در صفحه تویتر خویش این مطلب را نوشته است.
به گزارش رسانه ها هنوز هم هزاران تن از اتباع افغانستان که بنا بر دلایل مختلفی اسناد و مدارک قانونی در دست نداشتند، توسط پولیس پاکستان گرفتار شده و در زندان های نقاط مختلف ایالت سند این کشور و از جمله زندان معروف شهر کراچی در شرایط نا مناسب زندانی هستند.
سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان قبل از این گفته بود که این زندانیان قبل از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان از زندان رها خواهند شد، اما بنا بر دلایلی این کار به تعویق افتید. سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان قبل از این اظهار داشته بود که تا حال در حدود دو هزار تن از این زندانیان افغان رها شده اند.
گزارش های منابع مختلف از این زندانیان حاکی از این است که زندانیان مذکور که شامل زنان و کودکان نیز می باشند، در وضعیت خیلی بدی قرار دارند. این زندانیان شکایت دارند که در خلال ماه مبارک رمضان، به آنها غذای درست داده نمی شود.
ـــــــــــــــــــــــ
برای اخبار بیشتر به کانال خبری تلگرام،تویتر، ویب سایت و صفحه فیسبوک ما بپیوندید ⬇️
Tel:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس