معماری
خانه / ګهیځ نیوز / د اسلامي نړۍ خبرونه / در جریان جنگ داخلی سودان بیش از ۴۰۰ کودک کشته شده اند

در جریان جنگ داخلی سودان بیش از ۴۰۰ کودک کشته شده اند

کابل گهیځ نیوز (۴ اسد ۱۴۰۲):
صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) روز گذشته (۳ اسد) از کشته شدن کم از کم ۴۳۵ کودک بی گناه سودانی از شروع جنگ داخلی بین جناح ارتش سودان و شبه نظامیان (واکنش سریع) خبر می دهد.
بر اساس گرازش صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) وقوع درگیری ها بین ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع تا اکنون منجر به کشته شدن تقریباً ۴۳۵ کودک و همچنان زخمی شدن بیش از ۲۰۰۰ کودک شده است و بیش از ۲۵۰۰ نقض جدی حقوق کودکان در این کشور صورت گرفته است.در ضمن این یونیسف خبر میدهد که بیش از ۱۴ میلیون جوان سودانی به کمک نیاز دارند.
از سوی هم کمیسار عالی امور پناهنده گان سازمان ملل متحد می گوید که نزدیک به ۳۰۰ کودک آواره سودانی در پی مبتلا شدن به مرض سرخکان و سوء تغذیه جان هایشان را از دست داده اند.
از آغاز جنگ بر سر قدرت بین ارتش سودان و شبه‌ نظامیان واکنش سریع حدود ۱۰۰ روز میگذرد که در این مدت بیش از ۳ میلیون تن آواره شده‌اند که بیش از ۷۰۰ هزار تن از آنها به کشورهای همسایه فرار کرده ‌اند.
ـــــــــــــــــــــــ
گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطرف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

Telegram:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس