معماری
خانه / ګهیځ نیوز / د اسلامي نړۍ خبرونه / دو تن از رهبران ارشد جنبش النهضه تونس توسط پولیس آن کشور بازداشت شد

دو تن از رهبران ارشد جنبش النهضه تونس توسط پولیس آن کشور بازداشت شد

کابل گهیځ نیوز (۱۵ سنبله ۱۴۰۲):
یکی از رهبران جنبش “النهضه” تونس اعلام کرد که نیروی‌های امنیتی این کشور دو تن از رهبران ارشد این جنبش را بازداشت کرده اند.
خبرگزاری “اسپوتنیک”، روز چهارشنبه از قول ریاض الشعیبی، یکی از رهبران جنبش النهضه تونس گزارش دادکه نیروی‌های امنیتی این کشور “عبدالکریم الهارونی”، از رهبران ارشد این جنبش و وزیر پیشین حمل و نقل را بازداشت کرده‌اند. بر اساس این گزارش، عبدالکریم الهارونی شنبه گذشته به حبس خانگی محکوم شده بود.
مقامات امنیتی تونس همچنین “منذر الونیسی”، نائب رئیس جنبش النهضه را بازداشت کرده اند و این در حالی است که به تازگی جبهه نجات ملی تونس ضمن اعلامیه یی تاکید کرده که حبس خانگی عبدالکریم الهارونی، رئیس مجلس شورای جنبش النهضه اقدامی خودسرانه در چارچوب بازداشت رهبران این جنبش و بستن تمام مقرهای آن و همچنین تهدید به تمام اعضا و مبارزان آن است.
در این بیانیه آمده که این اقدام جدید یک تصمیم خودسرانه و گامی برای هدف قرار دادن دموکراسی، آزادی و تلاش برای دخالت در امور داخلی احزاب و تاثیر بر تصمیم‌گیری‌های آن‌ها است.
جنبش النهضه همچنین از وخامت حال “الصحبی عتیق” از رهبران این جنبش که در زندان در اعتراض به بازداشت خود اعتصاب غذا کرده بود، خبر داده و از مقام های این کشور خواسته بود تا همه مخالفان سیاسی را آزاد کنند.
شیخ راشد الغنوشی رئیس جنبش النهضه که خود در زندان است، قبل از این بازداشت مخالفان دولت حاکم را محکوم کرده و گفته بود که این بازداشت‌ها مشکلات شهروندان را حل نمی‌کند.
ـــــــــــــــــــــــ
گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطرف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

Telegram:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس