معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / رئیس اسبق کرکت بورد افغانستان به عنوان رئیس کرکت بورد امریکا انتخاب شده است

رئیس اسبق کرکت بورد افغانستان به عنوان رئیس کرکت بورد امریکا انتخاب شده است

کابل گهیځ نیوز (۱ اسد ۱۴۰۲):
داکتر نورمحمد مراد که سالهای قبل رئیس اجراییه کریکت بورد افغانستان بود، به تازه گی به عنوان رئیس اجرائیه کریکت بورد ایالات متحده امریکا انتخاب شده است.
رسانه ها از قول اداره کریکت بورد ایالات متحدۀ امریکا گزارش داده اند که داکتر نور محمد مراد از میان تعداد زیاد کاندیدان ابتدأ به لیست شش نفری و بعداً جز سه کاندید نهایی انتخاب گردید که پس از مصاحبه با همۀ آنان، آقای مراد با شایستگی های بیشتری که داشت به این جایگاه انتخاب شده است.
ماهرین بازی کرکت باور دارند که داکتر نور محمد مراد در هنگام تصدی ریاست کریکت بورد افغانستان، تیم ملی کریکت کشور را به قله های پیروزی کشاند.
وی در میان سالهای ۲۰۱۲ الی ۲۰۱۴ به حیث رییس اجراییه کریکت بورد افغانستان ایفای وظیفه کرده است که کریکت افغانستان را از یک بورد نه چندان مطرح، به موفقیت های تاریخی زیاد رسانید.
در زمان ریاست آقای مراد می توان به راه یابی تیم کریکت افغانستان برای نخستین بار به جام جهانی ۵۰ اوره کریکت در سال ۲۰۱۵ یاد آوری نمود و نیز کریکت بورد افغانستان در سال ۲۰۱۴ جایزه روح ورزش لاوروس را که یکی از ارزش بها ترین جوایز ورزشی جهان شمرده می شود، را به علت راه یابی به جام جهانی یک روزه بین المللی کسب کرد.
همچنان از جانب شورای بین المللی کریکت جایزه بهترین اداره را در عرصه رشد و مشارکت جوانان کسب کرد.
قابل تذکر است که داکتر نورمحمد مراد تحصیلات عالی خود را در پوهنتون طبی کابل به پایان رسانیده و سالیان زیادی را در ادارات مربوط به سازمان ملل نیز کار کرده است و به زبان های انگلیسی و اردو تسلط کامل دارد.
آقای مراد نخستین افغانی است که ریاست اجرائیوی کریکت یکی از قدرتمند ترین کشورهای جهان را بدوش می گیرد.
ـــــــــــــــــــــــ
برای اخبار بیشتر به کانال خبری تلگرام،تویتر، ویب سایت و صفحه فیسبوک ما بپیوندید ⬇️
Tel:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس