معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / رئیس جمهور امریکا مشتاقانه منتظر پیوستن سویدن به پیمان ناتو است

رئیس جمهور امریکا مشتاقانه منتظر پیوستن سویدن به پیمان ناتو است

کابل گهیځ نیوز ( ۱۵ سرطان ۱۴۰۲):
به گزارش نیویورک تایمز، رئیس جمهور امریکا گفته است که کشورش به طور کامل از پیشنهاد سویدن برای پیوستن به پیمان ناتو حمایت می‌کند در حالی که “رجب طیب اردوغان”، رئیس‌جمهور ترکیه درخواست عضویت سویدن در ناتو را رد کرده است.
این در حالی است که عضویت در ناتو مشروط به توافق و اجماع نظر همه اعضای این پیمان بوده و مخالفت ترکیه می تواند مانع این پروسه شود.
“جوبایدن” ضمن صحبت با “اولف کریسترسون” نخست وزیر سویدن اظهار داشت که:” سویدن قرار است تحاد ما را در ناتو قوی تر کند و به همین دلیل ما مشتاقانه منتظر عضویت سویدن در پیمان ناتو هستیم.”
بایدن طی اظهارات خود افزود که با نگرانی منتظر پذیرش این کشور در ناتو است و هدف مشترک آنها برای تقویت ائتلاف غربی در برابر تهاجم روسیه به اوکراین را تکرار کرد.
از سوی دیگر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از بهار گذشته، زمانی که سویدن و فنلاند برای اولین بار با هم برای پیوستن به پیمان ناتو درخواست داده اند، با عضویت سویدن در ناتو مخالفت کرده است و علت مخالفتش را حمایت سویدن از گروه‌های تروریستی عنوان کرده است.
اما از سوی دیگر رئیس جمهور ترکیه با وجود مخالفت اولیه با عضویت فنلاند در ناتو، سرانجام با پذیرش فنلاند در ناتو موافقت کرد، اما مخالفت آن کشور در برابر سویدن همچنان پابرجاست.
ـــــــــــــــــــــــ
برای اخبار بیشتر به کانال خبری تلگرام،تویتر، ویب سایت و صفحه فیسبوک ما بپیوندید ⬇️
Tel:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس