معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / رییس عمومی عواید : طی یک سال گذشته عواید ما نسبت به مصارف ما افزایش یافته

رییس عمومی عواید : طی یک سال گذشته عواید ما نسبت به مصارف ما افزایش یافته

کابل-گهیځ نیوز( ۲۸ عقرب ۱۴۰۱):
محمد معراج معراج، رییس عمومی عواید وزارت مالیه کشور می گوید که عواید دولت موقت طی یکسال گذشته از مصرف آن بیشتر شده و طرح های عمرانی آغاز شده است.
وی همچنان افزود که پس از سقوط نظام قبلی و روی‌ کارآمدن حکومت جدید در افغانستان در سال گذشته، این وزارت تاکنون ۱۹۷ میلیارد افغانی عواید جمع آوری کرده است.
رئیس عمومی عواید وزارت مالیه جامعه جهانی را عامل گسترش بحران اقتصادی در کشور خوانده افزود که وزارت مالیه اراده دارد تا مشکلات اقتصادی موجود در کشور را حل کند.
رییس عمومی عواید وزارت مالیه افزود: آمار فقر به آن تناسب که سازمان ملل در مورد آن هشدار داده صحت ندارد.
رئیس عمومی عواید وزارت مالیه همچنان گفت: “ما به کسی دست گدایی دراز نمی‌کنیم و افغانستان را با دست‌های خود و با دست مردم خود می‌سازیم.”
وی کشور های خارجی را متهم ساخت که به قول او می‌خواهند افغان ها را با بدبختی روبرو سازند. وی همچنان گفت: خارجی ها تلاش کرده‌اند تا نظام اقتصادی و تجارتی ما را فلج کنند، اما افغان ها همان گونه که تا امروز با آن مقابل اند مقابله می کنند و به گفته وی ” با گذشت هر روز وضعیت ما بهتر می‌شود.”
این مقام وزارت مالیه افغانستان هم‌چنان تأکید کرد که فساد مالی در ادارات این وزارت به صفر رسیده است.
به گفته وی، اکثر ادارات به سیستم‌های پیشرفته الکترونیکی وصل شده که بیشترین عواید از گمرک‌ها و شماری از ادارات دیگر دولتی جمع آوری می‌گردد.
معراج همچنان گفت که هم اکنون ۱۱۰ زن در این اداره کار می‌کند که اکثر این افراد کار خود را از خانه انجام داده و برای آنها حقوق ماهانه پرداخت می‌شود و افزود که در صورت مساعد شدن محیط مناسب، زنان به دفاتر کاری‌شان برخواهند گشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس