معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / زلزله شدیدی مناطقی از ترکیه و سوریه را تکان داده و باعث تلفات انسانی شده است

زلزله شدیدی مناطقی از ترکیه و سوریه را تکان داده و باعث تلفات انسانی شده است

انقره-گهیځ نیوز( ۱۷دلو ۱۴۰۱):
ده ها تن از باشنده گان مناطق سرحدی دو کشور ترکیه و سوریه به اثر وقوع زلزله شدید در این مناطق جان خود را از دست داده اند و ترکیه خواهان امداد بشر دوستانه از کشور های جهان برای کمک به زلزله زده گان شده است.
اداره حوادث اضطراری ترکیه گفته است که زلزله به قوت ۷٫۴ درجه ریکتر منطقه بازارجیک واقع در ایالت “قهرمان مرعش” در جنوب ترکیه را لرزاند که عمق آن هفت کیلومتر در زمین واقع بود در حالی که انستیتیوت زلزله سنجی امریکا، قوت مرکزی این زلزله را ۷٫۸ درجه می داند.
بخش خبری تلویزیون عربی زبان الجزیره می گوید که تکان های این زلزله در ایالت “قهرمان مرعش” برای مدت تقریباً یک دقیقه ادامه یافت ولی باعث زمین بوس شدن ده ها تعمیر بلند منزل و افروخته شدن آتش در این مناطق گردید.
گزارش های خبری می افزاید که زلزله شب گذشته بر علاوه مناطق قهرمان مرعش، برخی مناطق دیگر چون “غازی عینتاب، واظنه، ملاطیا، دیار بکر، شانلی اروفا و عثمانیه” را نیز تکان داده است و باعث فروریختن صد ها بلند منزل گردیده است. تصاویر شایع شده نشان می دهد که صد ها تن از سکان این مناطق به دلیل هراس از زلزله و فرو ریختن تعمیر ها در جاده ها می دوند در حالیکه هوا هم در این مناطق به دلیل برف باری شدید چند روز گذشته خیلی سرد است.
اداره حوادث طبیعی ترکیه اعلان داشتته است که تکان های زلزله در مناطق جنوب ترکیه خیلی شدید بوده و به اساس آمار ابتدایی تا حال ۷۶ تن در اثر آن کشته شده و بیشتر از ۴۴۰ تن دیگر در اثر آن آسیب دیده اند.
از سوی دیگر گزارش های خبری از سوریه حاکی است که تکان های شدید زلزله درمناطق حلب، ادلب، حماة و واللاذقية واقع در کشور سوریه نیز تکان های همین زلزله محسوس بوده که به گزارش رسانه های سوری ۸۶ تن را به قتل رسیده و بیش از ۲۰۰ تن دیگر مجروح شده اند.
همچنان گزارش های خبری حاکی اند که تکان های این زلزله وحشت ناک در کشور های لبنان، مناطق اشغالی فلسطین، یونان، فبرص، ارمینیا، جورجیا، عراق و برخی نقاط مصر نیز احساس شده اند.
ـــــــــــــــــــــــ
برای اخبار بیشتر به کانال خبری تلگرام، ویب سایت و صفحه فیسبوک ما بپیوندید
Tel:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس