معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / سیگار: طی یک سال ګذشته هیچ پولی برای باز سازی افغانستان اختصاص نیافته است

سیگار: طی یک سال ګذشته هیچ پولی برای باز سازی افغانستان اختصاص نیافته است

کابل- گهیځ( ۱۲عقرب ۱۴۰۱):
ج/ان سوپکو سرمفتش خاص امریکا در امور بازسازی افغانستان یا “سیگار” ضمن ارائه گزارش سه ماهه خود می گوید که ایالات متحده امریکا هنوز هم از بزرگترین تمویل کننده گان کمک‌های بشری برای مردم افغانستان شمرده می شود.
اقای سوپکو در گزارش سه ماهه خود که به سیگار ارائه داشته است گفته است که هیچ پولی برای برنامه‌های بازسازی افغانستان اختصاص نیافته است و دلیل هم این عنوان شده که هماهنگی میان ادارات امریکایی وجود نداشته است.
در این گزارش همچنان آمده است که کمک‌های یک اعشاریه یک میلیارد دالری در بخش بشری به مردم افغانستان فراهم شده است.
اداره سرمفتش ویژه امریکایی همچنان انتقاد کرده که اداره توسعه بین‌المللی ایالات متحده “USAID” و وزارت خزانه‌داری امریکا، از همکاری با سرمفتش خاص ایالات متحده در امور بازسازی افغانستان خودداری کرده اند.
جان سوپکو همچنان از اداره جو بایدن رئیس جمهور امریکا هم انتقاد کرده که تحقیق این نهاد را با برخی موانع روبه‌رو کرده است.
موصوف همچنان در گزارش خود ادعا نموده که با وجود کمک‌های امریکا در امور بشری، وضعیت در افغانستان نگران کننده است.
در این گزارش تازه همچنان آمده است که برای نخستین بار سیگار نتوانسته در مورد کمک‌ها در افغانستان به مردم و کانگرس امریکا، حسابدهی دقیق ارائه کند.
سیگار می‌گوید که از تابستان سال گذشته به این سو، اقتصاد افغانستان ۲۰ درصد رکود داشته و اضافه از ۷۰۰ هزار تن در این مدت بیکار شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس