معماری
خانه / ګهیځ نیوز / د اسلامي نړۍ خبرونه / شمار کشته شده گان در زلزله اخیر “المغرب” به بیش از دو هزار تن رسیده است

شمار کشته شده گان در زلزله اخیر “المغرب” به بیش از دو هزار تن رسیده است

کابل گهیځ نیوز (۱۹ سنبله ۱۴۰۲):
شمار کشته شده گان زلزله‌ مدهش ۶.۸ درجه‌ای در مرکز مراکش که باعث خسارات شدیدی در چندین ناحیه گردیده است به بیش از دو هزار نفر رسیده است و قصر سلطنتی در مراکش (المغرب) سه روز عزای عمومی در این کشور اعلان نموده است.
این زلزله ساعت یازده شب روز جمعه گذشته (هشت سپتمبر) به وقوع پیوسته که پس از آن تا حالا عملیات نجات گیر مانده گان و بیرون کشیدن اجساد از زیر آوار ادامه دارد.
به گزارش شبکه های عربی زبان، شمار کشته شده گان در این زلزله به ۲۰۱۲ تن رسیده و کم بیش ۲۰۵۹ تن نیز مجروح شده اند که از این میان وضع صحی ۱۴۰۴ تن آنان وخیم گزارش شده است.
لرزش‌های شدید در چندین ناحیه این کشور باعث ویرانی و صدمه دیدن بسیاری از ساختمان‌ها شده است.
قصر سلطنتی المغرب همچنان گفته است که نیروهای نظامی برای کمک رسانی به نواحی آسیب‌دیده از جمله رساندن آب پاک صحی، مواد غذایی، خیمه و کمپل در مناطق زلزله زده مستقر خواهند شد.
گمان می رود که بسیاری از قربانیان این زلزله از جمله ساکنان نواحی کوهستانی صعب‌العبور هستند.
شفاخانه های مراکش شاهد هجوم سرسام آور مجروحان بوده‌ و مقامات از شهروندان خواسته‌اند تا در اهدای خون به متضررین و مجروحین کمک کنند. احتمال دارد شمار کشته شده گان و مجروحین در این زلزله خطرناک به بیش از این هم افزایش یابد.
ـــــــــــــــــــــــ
گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطراف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

Telegram:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس