معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار رفع عاجل محدودیت ها بر زنان افغان شد

شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار رفع عاجل محدودیت ها بر زنان افغان شد

کابل-گهیځ نیوز( ۲۴ جدی ۱۴۰۱):
شورای امنیت سازمان ملل متحد با اکثریت قاطع از حکومت افغانستان خواست تا فورآ تمام محدودیتها را بر دختران و زنان افغانستان بردارند و به زنان کارکن در موسسات خیریه خارجی اجازه کار بدهند.
در اعلامیه مشترک که از سوی یازده کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد به روز جمعه منتشر گردیده است آمده است که کارگران زن در موسسات خیریه بین المللی برای رسیدگی به “وضعیت وخیم بشری” در افغانستان بسیار مهم اند.
این شورا در اعلامیه به “دسترسی بدون مانع برای کارمندان کمک رسانی بشری بدون در نظر گرفتن جنسیت” تاکید کرده است.
این در حالی است که حکومت افغانستان تقریباً یک ماه پیش، کار زنان در موسسات غیر دولتی داخلی و بین المللی به شمول سازمان ملل متحد را ممنوع اعلام کرد.
در ضمن “باربارا وودوارد” سفیر بریتانیا در سازمان ملل متحد، در تویتی نوشته که تا روز پنجشنبه، ۱۵ درصد از سازمانهای غیردولتی تمام فعالیتهای خود را در افغانستان متوقف کرده و ۶۸ در صد کارهای کمک رسانی به طور قابل ملاحظه کاهش یافته است. وی همچنان افزوده است: ” کمک های بشردوستانه بدون زنان امکان پذیر نیست.”
به گزارش خبر گزاری های بین المللی در این نشست دیپلمات های یازده کشور( جاپان ، البانیا، برازیل، اکوادور، فرانسه، گابن، مالتا، سوئیس، بریتانیا، ایالات متحده و امارات متحده عربی اشتراک کرده بودند اما نماینده گان روسیه ، چین، گانا و موزمبیق از این اعلامیه حمایت نکردند.
ـــــــــــــــــــــــ
برای اخبار بیشتر به کانال خبری تلگرام، ویب سایت و صفحه فیسبوک ما بپیوندید
Tel:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس