معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / فشار های حکومت ایران بر خطیب اهل سنت زاهدان روبه افزایش است

فشار های حکومت ایران بر خطیب اهل سنت زاهدان روبه افزایش است

کابل گهیځ نیوز ( ۲۴ سرطان ۱۴۰۲):
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان ایران که از قبل نیز تحت فشار حکومت ایران قرار داشت، پس از حمله مسلحانه بر یک مرکز پولیس در زاهدان بیشتر مورد فشار قرار گرفته است.
منابع خبری اهل سنت ایران می گویند که مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در نمازجمعه روز گذشته (۲۳ سرطان) مسجد مکی زاهدان با اشاره به حمله مسلحانه اخیر به یک مرکز پولیس در این شهر گفت که: ” ما این حمله را به شدت تمام محکوم کردیم و از همان لحظه اول اعلام برائت کردیم و گفتیم که از این مسایل بری هستیم.”
شیخ عبدالحمید افزود که تلاش ما این بود تا درگیری گسترش پیدا نکند و باعث نا امنی در زاهدان و شهرهای دیگر این ایالت نه گردد.
مولوی عبدالحمید در خطبه‌ روز گذشته بار دیگر تاکید کرد که مردم زاهدان و به خصوص نفوس اهل سنت این ایالت با “کشتار و قتل و راهزنی” مخالف و مردم این جا اهل گفتگو هستند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان در بخشی دیگر از صحبت های خود بار دیگر با اشاره به مشکلات موجود در کشور گفت که :” ما معتقدیم این مشکلات زمانی حل می‌شود که مسئولان تن به تغییرات بدهند و کارها به اهلش سپرده شوند.”
قابل یاد آوری است که در جریان حمله روز شنبه (۱۷ سرطان) بر یک مرکز پولیس در زاهدان و در نزدیکی مسجد مکی، چند فرد مسلح با به رگبار بستن این محل با ماموران امنیتی درگیر شدند که در نتیجه دو مامور پولیس از این مرکز کشته شدند.
ـــــــــــــــــــــــ
برای اخبار بیشتر به کانال خبری تلگرام،تویتر، ویب سایت و صفحه فیسبوک ما بپیوندید ⬇️
Tel:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس