معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / فیلیپین بار دیگر درخواست امریکا برای پذیرش پناهجویان افغان را رد کرد

فیلیپین بار دیگر درخواست امریکا برای پذیرش پناهجویان افغان را رد کرد

کابل گهیځ نیوز ( ۳۱ جوزا ۱۴۰۲):
یک روزنامه فیلپینی بنام “فیل استار” می نویسد که درخواست امریکا برای جابجایی موقت پناهجویان افغان در فیلیپین تاکنون با مخالفت شمار زیادی از سیاستمداران این کشور رو به رو شده است.
به قول این روزنامه “سارا دوترته” معاون رئیس‌جمهوری فیلیپین نیز به مخالفان درخواست امریکا پیوست وگفت: بنا بر ملحوظات امنیتی، با انتقال ۵۰ هزار پناهجوی افغان متقاضی ویژه مهاجرت به امریکا به کشورش مخالف است.
“دوترته” از احتمال حمله تروریستی برخی گروه های مخالف افغانستان به این دسته از پناهجویان در فیلیپین ابراز نگرانی کرد وگفت که در عین حال نگران ماندن این پناهجویان و تبعیض علیه آنان در کشورش است.
“امی مارکوس” خواهر رئیس‌جمهور فیلیپین و “رودریگو دوترته” رئیس‌جمهوری پیشین این کشور نیز از “فردیناند مارکوس” رئیس‌جمهور خواسته‌اند تا در مورد قبول اسکان موقت پناهجویان افغان تجدید نظر کند.
دیروز نیز گروه دیگری از مقامات امنیتی فیلیپین هشدار داده بودند که همکاری با امریکا بر سر اسکان موقت پناهجویان افغان ساکن در امریکا در کشورشان می‌تواند خطر حملات تروریستی از جمله از سوی گروه های داعش و القاعده به فیلیپین را بالا ببرد.
بعد از طرح همکاری دولت فیلیپین با امریکا برای اسکان اتباع افغان مقیم امریکا در کمیته روابط خارجی مجلس سنای فیلیپین، “امی مارکوس” یکی از چهره‌های برجسته و رئیس کمیته روابط خارجی این مجلس اعلام کرد که کشورش از بیم تهدیدات تروریستی احتمالی از سوی گروه های افراطی از جمله داعش، نمی تواند این طرح را عملی کند.
این پیشنهاد امریکا برای بار دوم نیز از سوی دولت فیلیپین رد گردید و این حکومت نگرانی‌های امنیتی از اجرای طرح پذیرش موقت ۵۰ هزار متقاضی ویژه مخصوص (اس‌آی‌وی) را مطرح کرد.
این مقام فیلیپینی گفت که این افغان‌ها مهاجر نیستند و نمی توان آنها را تحت پوشش بند ۴۷ قانون مشترک المنافع (با امریکا) در فیلیپین اسکان داد. براساس این گزارش، دولت امریکا درخواست مشابهی را به غیر از فیلیپین به دیگر کشورهای متحد خود نیز ارسال کرده و تاکید کرده است که جان این دسته از افغان‌ها و خانواده‌های شان که با نیروهای متحد در طول ۲۰ سال اشغال کشورشان همکاری کرده بودند، در خطر است.
ـــــــــــــــــــــــ
برای اخبار بیشتر به کانال خبری تلگرام،تویتر، ویب سایت و صفحه فیسبوک ما بپیوندید ⬇️
Tel:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس