معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / قرار است “مطیع الله ویسا” یک فعال مدنی در این نزدیکی ها محاکمه شود

قرار است “مطیع الله ویسا” یک فعال مدنی در این نزدیکی ها محاکمه شود

کابل گهیځ نیوز (۶ میزان ۱۴۰۲):
یک منبع امنیتی در حکومت کنونی افغانستان که نخواسته نامش افشاء شود گفته است که دوسیه مطیع الله ویسا فعال مدنی که شش ماه قبل زندانی شده بود به محکمه فرستاده شده است.
ویب سایت پشتوی رادیو بی بی سی به نقل از منابعی که نخواسته نامش افشاء شود نگاشته است که این منابع از ارائه هرگونه جزئیات بیشتر در این مورد خود داری کرده اند اما خانواده آقای ویسا نیز این خبر را تائید نموده اند.
عطاءالله ویسا برادر مطیع الله ویسا در این رابطه از وضعیت صحی و تأمین حقوق اولیه برادرش ابراز نگرانی کرده است و از حکومت خواسته تا آقای ویسا را هرچه زودتر آزاد نمایند.
از سوی دیگر بر علاوه اعضای خانواده آقای ویسا، برخی نهاد های جهانی نیز از زندانی شدن آقای ویسا، ابراز نگرانی کرده اند.
سازمان عفو بین المللی می گوید که مدت شش ماه می شود که آقای ویسا، به دلیل مبارزه علیه ممانعت بر تعلیم دختران، از جانب نیروهای حکومت کنونی افغانستان گرفتار شده است و این سازمان خواستار تحقق عدالت در مورد وی می باشد.
سازمان عفو بین الملل در این مورد مردم افغانستان را به کمپاین کردن در راستای رهایی آقای ویسا تحریک کرده و ادعا کرده که برای رهایی وی صدا بلند کنند.
قابل تذکز است که نیروهای امنیتی حکومت، مطیع الله ویسا را بتاریخ ۲۷ مارچ سال جاری میلادی از نزدیکی محل سکونتش گرفتار نمودند و دلیل آن را برخی اعمال غیر قانونی از جانب وی قلمداد کردند.
ـــــــــــــــــــــــ
گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطراف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

Telegram:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس