معماری
خانه / ګهیځ نیوز / د اسلامي نړۍ خبرونه / معاونین وزرای خارجه عربستان سعودی و ترکیه با هم دیدار کردند

معاونین وزرای خارجه عربستان سعودی و ترکیه با هم دیدار کردند

کابل-گهیځ نیوز( ۲۲ حمل ۱۴۰۲):
معاونین وزرای خارجه عربستان سعودی و ترکیه روز گذشته (۲۱حمل) در شهر ریاض عربستان سعودی با هم دیدار و گفتگو کردند.
گفته می شود که طرفین در این دیدار و گفتگوی خود راه‌های تقویت همکاری دو کشور در زمینه‎ های مختلف و مسائل کلیدی منطقه‌ای و بین‌المللی را در کنار نگرانی‌های مشترک مورد بحث و بررسی قرار داده اند.
در چند سال گذشته روابط میان عربستان سعودی و ترکیه رو به سردی گرانیده بود که پس از سفر رسمی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سال گذشته میلادی به شهر ریاض عربستان سعودی این روابط دوباره به گرمی مبدل شده است.
هفته گذشته نیز وزارت امور خارجه ترکیه در یک بیانیه اعلام بود که «بوراک آکچاپار» معاون وزیر امور خارجه ترکیه قرارست با همتایان خود در عربستان سعودی، یمن و کویت دیدار کند.
در ضمن وزارت خارجه ترکیه گفته بود که مشوره های سیاسی معاون خارجه این کشور با کشور های نامبرده بر موضوعات دوجانبه، منطقه ای و بین المللی متمرکز خواهد بود که در دیدار اخر هیئت های ترکیه و عربستان نیز مسائل منطقه ای و بین المللی را مورد توجه قرار داده بودند.
در ضمن در ماه حوت سال گذشته اولین نشست مشترک تجارتی عربستان و ترکیه با امضاء ۸ توافق نامه برگزار شد. این نشست که در عربستان سعودی با همکاری اتاق های تجارت هر دو کشور برگزار شده بود یک گام بزرگ برای ارتقای روابط تجاری دو کشور متلفی شد.
ـــــــــــــــــــــــ
برای اخبار بیشتر به کانال خبری تلگرام،تویتر، ویب سایت و صفحه فیسبوک ما بپیوندید ⬇️
Tel:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس