معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / مقامات پاکستانی می گویند که از پیروی امریکا در سیاست خارجی خود خسته شده اند

مقامات پاکستانی می گویند که از پیروی امریکا در سیاست خارجی خود خسته شده اند

کابل-گهیځ نیوز( ۱۱ ثور ۱۴۰۲):
“واشنگنن پُست” می نویسد که مقامات پاکستانی ادعا دارند که دیگر از پیروی امریکا در سیاست خارجی خود خسته شده اند.
این روز نامه براساس یکی از اسناد فاش شده “پنتاگون” یا وزارت دفاع امریکا گزارش داده است که خانم “حنا ربانی کهر”، وزیر دولت در امور خارجه پاکستان، در ماه مارچ سال جاری میلادی گفته است که پاکستان نمی تواند در بین “امریکا” و “چین” توازن روابط خود را حفظ کند.
“واشنگتن پُست”همچنان در گزارش خود می افزاید که خانم “حنا ربانی کهر” هشدار داده است که اسلام‌آباد نمی تواند بیش از این، خود را قربانی روابط با امریکا کند و به قول وی باید از مزایای کامل روابط و مناسبات واقعاً استراتژیک با چین بهره ببرد.
این اظهارات خانم “حنا ربانی کهر” که روزگاری وزیر امور خارجه در کابینه مرکزی حکومت پاکستان نیز بوده است، در مطبوعات کشورش بازتاب گسترده ای داشته است، اما وزارت خارجه پاکستان تا حال به گونه رسمی در مورد آن چیزی نگفته است.
همچنان در یک سند افشاء شده دیگر “پنتاگون” از گفتگوهای شهباز شریف، صدراعظم پاکستان با یکی از همکارانش پرده برداشته شده است.
به اساس این سند، این همکار به شهباز شریف مشوره می‌دهد که پاکستان قصد مذاکره در مورد تجارت انرژی با روسیه است و حمایت از قطعنامه مورد حمایت غرب درباره اوکراین در سازمان ملل، این روابط را به خطر می‌اندازد.
ـــــــــــــــــــــــ
برای اخبار بیشتر به کانال خبری تلگرام،تویتر، ویب سایت و صفحه فیسبوک ما بپیوندید ⬇️
Tel:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس