معماری
خانه / ګهیځ نیوز / سیاست / ملا هبت الله به مسوولان استخباراتي:‌ با زندانی‌ها برخورد شرعی نمایید

ملا هبت الله به مسوولان استخباراتي:‌ با زندانی‌ها برخورد شرعی نمایید

کابل/ګهیځ: امروز یکشنبه (اول ماه عقرب و ۲۳ اکتوبر میباشد) در ادامه نشر گزارش‌هایی مبنی بر شکنجه و بدرفتاری با زندانیان ملا هبت‌الله آخوندزاده در جلسه‌ای با مسوولان استخبارات استراتژیک وزرات دفاع حکومت افغانستان گفته است که «با بندی‌ها برخورد شرعی نموده و از تعذیب ناروا خودداری نمایید».
انعام‌الله سمنگانی رییس مرکز رسانه‌های حکومت سرپریست امروز شنبه، اول عقرب به نقل از ملا هبت‌الله آخوندزاده رهبر ا.ا در رشته‌ توییت‌هایی نوشته است: “از اعمال ظالمانه که در رژیم‌های ظالم قبلی معمول بود، خودداری نمایید.”
در این توییت‌ها همچنان آمده است که شایسته ‌سالاری را در نظر داشته و “در تعیین مسوولان دقت” نمایید. ملا هبت‌الله به مسوولان حکومت گفته است در هنگام بازداشت محتاط باشید تا شخص “بی‌گناهی را بازداشت نکنید.”
رهبر ا.ا همچنان به مسوولان این گروه گفته است که به تصفیه‌ی صفوف بپردازند و از “اندیوالی، خویش‌پروری، سمت و قوم‌پرستی خودداری نمایید.”
این در حال است که از پنجشیر چندین بار برخورد نا مناسب با زندانیان دستگیر شده در جریان جنگ گزارش داده شده است، ولی منابع حکومتی انرا رد می کند.
از طرف دیگر در هفته‌های گذشته بیش از ۲۰۰ تن از ولسوالی‌های رخه و آبشار پنجشیر بازداشت شدند و در روزهای پس از آن حکومت سرپرس یک کمیسیون شش نفری به ‌منظور بررسی پرونده‌های زندانیان تشکیل دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس