معماری
خانه / ګهیځ / “مک‌کال” خروج فاجعه‌بار امریکا از افغانستان را لکه ننگ درازمدت در تاریخ امریکا خواند

“مک‌کال” خروج فاجعه‌بار امریکا از افغانستان را لکه ننگ درازمدت در تاریخ امریکا خواند

کابل گهیځ نیوز (۵جوزا ۱۴۰۳):

“مایکل مک‌کال”، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان ایالات متحده امریکا، ضمن یک نشستی، خروج ایالات متحده از افغانستان را “فاجعه‌بار” توصیف کرد.

آقای مک‌کال روز پنج‌شنبه ۳ جوزا در جریان یک جلسه استماعیه مجلس نماینده گان آن کشور گفت که خروج فاجعه‌بار امریکا از افغانستان سیاست خارجی امریکا را برای نسل‌ها لکه‌دار کرد .

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا با اشاره به جنگ اوکراین و افزایش تنش‌‌ها در خاورمیانه، خروج ایالات متحده از افغانستان را آغاز اظهار ضُعف در سیاست خارجی کشورش خوانده و گفت که همه چیز با سقوط افغانستان شروع شد.

وی خروج امریکا از افغانستان را “شرم آور” خوانده افزود که این اقدام دولت “جو بایدن” را در صحنه جهانی ضعیف نشان داد.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا گفت: “جهان اکنون در آتش است، خاورمیانه در آستانه یک جنگ تمام عیار قرار دارد و چین در حال رزمایش برای حمله به تایوان است.”

وی با این ادعا را که هنوز هم بیش از هزار تن اتباع امریکایی و در حدود دوصد تن از شرکای افغان آنها در خاک افغانستان باقی مانده اند، وعده رئیس جمهور کشورش مبنی بر تخلیه همه این گونه افراد را سوال برانگیز توصیف کرد.

وی بار دیگر در ادامه اظهارات انتقاد‌آمیز خود تصریح کرد که پول مالیات‌دهندگان امریکایی به زنان و کودکان رنج‌ دیده افغان نه، بلکه به گفته وی به عده یی جنگ‌جو سرازیر می‌شود.

ــــــــــــــــــ

گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطراف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

 

Telegram:

https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl

twitter:

https://twitter.com/GaheezAgency

Web:

https://www.gaheez.af/

FB page:

https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس