معماری
خانه / ګهیځ نیوز / سیاست / نمایندهٔ ویژه اتحادیهٔ اروپا برای افغانستان: کشور های منطقه هنوز باور ندارند که یک حکومت فرا گیر در افغانستان تشکیل شده

نمایندهٔ ویژه اتحادیهٔ اروپا برای افغانستان: کشور های منطقه هنوز باور ندارند که یک حکومت فرا گیر در افغانستان تشکیل شده

کابل_ ګهیځ نیوز ( ۴ عقرب ۱۴۰۱ ): توماس نیکلاسن بنماینده خاص اتحادیه اروپا برای افغانستان به این باور است که عده زیادی از کشورها و از آن جمله کشور های منطقه به این باور نیستند که هنوز در افغانستان یک حکومت فرا ګیر تشکیل شده باشد.
موصوف که روز سه شنبه در نشست کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا صحبت می کرد، همچنان افزود که کشورهای همجوار افغانستان و برخی دیگر از کشور ها، خواهان تشکیل یک حکومت فراگیر در افغانستان اند.
در نشست روز گذشته پارلمان اروپا در مورد افغانستان در حالیکه از یک سو بر ادامه گفتگو با حکومت افغانستان به رهبری طالبان تاکید صو رت گرفته، یک بار دیگر روی مسدود بودن مکاتب دختران بحث شده و گفته شده که با گذشت صد روز از مسدود بودن مکاتب دختران، هنوز این مکاتب باز گشایی نشدند.
یش از این نیز سایر کشورها وسازمان های بین المللی از حکومت سرپرست طالبان انتقاد کرده و آنرا همه شمول نمی دانند، در حالیکه طالبان همواره تاکید کرده اند که حکومت آنان همه شمول است.
در نشست پارلمان اروپا، هیدربار معاون بخش زنان دیده بان حقوق بشر، در مورد وضعیت زنان و دختران در افغانستان سخن گفت و افغانستان را خطرناکترین کشور جهان برای زنان خواند.
موصوف افزود که هیچ کشوری در جهان وجود ندارد که دختران بطور سیستماتیک از تحصیل بر اساس جنسیت حذف شده باشند و حق زنان برای کار نادیده گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس