معماری
خانه / ګهیځ نیوز / سیاست / وزیر خارجه افغانستان : رسانه‌های ایران تصویر واقعی افغانستان را به مردم نشان بدهند

وزیر خارجه افغانستان : رسانه‌های ایران تصویر واقعی افغانستان را به مردم نشان بدهند

کابل- ګهیځ نیوز( ۲۸ قوس ۱۴۰۱):
مولوی امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه کشور ضمن دیدارش با هیأت دیپلومات ها و نماینده گان رسانه های ایرانی از آنها خواهش کرد تا رسانه های ایرانی تصویر مثبتی از اوضاع افغانستان ارائه دهند.
حافظ ضیا احمد تکل معاون سخنگوی وزارت خارجه کشور گفت که آقای متقی در این دیدار تاکید کرد که باید رسانه‌های ایرانی از ارائه تصویر نادرست از وضعیت افغانستان خود داری کنند.
سخنگوی وزارت خارجه کشور گفت که در این دیدار حسین مرتضوی معاون سفارت ایران در افغانستان، برخی دیپلمات‌های دیگر و شماری از نماینده‌های رسانه‌های ایرانی اشتراک داشتند.
به قول رسانه های ایرانی موضوع قابل توجه در این دیدار عدم حضور بهادر امینیان سفیر ایران در افغانستان بود که بر اساس خبرگزاری نیمه دولتی ایران “ایسنا” از وظیفه اش برکنار شده و حسن کاظمی قمی به عنوان سفیر جدید ایران برای افغانستان معرفی شد.
این در حالی است که قبل از این حسن کاظمی قمی به حیث نماینده ویژه رئیس جمهور ایران برای افغانستان کار می‌کرد. وزارت خارجه ایران به روز شنبه از این تغییر خبر داد.
رادیو فردا بخش ایران رادیو آزادی خبر داده که وزارت خارجه ایران در پی افشای سخنان اخیر بهادر امینیان علیه طالبان، او را از سمتش به عنوان سفیر ایران در افغانستان برکنار کرد و حسن کاظمی قمی را جایگزین او معرفی کرد.
رادیو فردا به نقل از گزارش بولتن داخلی خبرگزاری فارس خبر داده که بهادر امینیان در نوارهای صوتی منتسب به او که از سوی هکرهای اینترنتی افشا شده، القاب زشت و غیر مناسب علیه مقامات دولتی افغانستان بکار برده است.
ـــــــــــــــــــــــ
برای اخبار بیشتر به کانال خبری تلگرام، ویب سایت و صفحه فیسبوک ما بپیوندید⬇️
Tel:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس