معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / وزیر خارجه سابق امریکا، گزارش روند تخلیه از افغانستان را سرپوش گذاشتن بر اشتباهات خواند

وزیر خارجه سابق امریکا، گزارش روند تخلیه از افغانستان را سرپوش گذاشتن بر اشتباهات خواند

کابل گهیځ نیوز ( ۱۳ سرطان ۱۴۰۲):
“مایک پمپئو” وزیر خارجه سابق امریکا، گزارش اخیر وزارت خارجه این کشور در مورد روند تخلیه از افغانستان را سرپوش گذاشتن بر اشتباهات خوانده و گفت ضعف دولت “بایدن” تحریک‌کننده است و امریکا تاوان اشتباهات او را برای سال‌های متمادی خواهد پرداخت.
پمپئو همچنان روند خروج نظامیان این کشور از افغانستان توسط دولت “جو بایدن” را به شدت مورد انتقاد قرار داد.
موصوف ضمن ‌توئیتی، گزارش اخیر وزارت خارجه‌ امریکا در مورد روند تخلیه از افغانستان را سرپوش‌ گذاشتن روی اشتباهات نام داده است.
وزیر خارجه‌ قبلی امریکا اضافه کرد دولت بایدن چرا توضیح نمی‌دهد که پیش از تخلیه‌ غیرنظامیان، به کدام دلیل میدان هوایی بگرام را ترک کرد و چرا یازدهم سپتامبر سال ۲۰۲۱ را تاریخ نهایی خروج از افغانستان اعلام نمود.
پمپئو این وضعیت را به نام شکست کامل رهبری یاد کرد و افزود مدیریت فاجعه‌بار افغانستان پوتین را تشویق کرد که به اوکراین حمله کند.
قابل تذکر است که در این اواخر وزارت خارجه‌ امریکا بخشی از گزارش محرمانه‌ خود در مورد روند تخلیه از افغانستان را نشر کرده است که ضمن آن به‌شدت از تصمیم های دونالد ترامپ و جو بایدن، در مورد خروج نظامیان امریکایی از افغانستان انتقاد شده است.در این گزارش همچنان آمده است که تصمیم هر دو رئیس‌جمهور امریکا، بایدن و ترامپ، عواقب ناگوار برای دوام و امنیت حکومت پیشین افغانستان داشت.
ـــــــــــــــــــــــ
برای اخبار بیشتر به کانال خبری تلگرام،تویتر، ویب سایت و صفحه فیسبوک ما بپیوندید ⬇️
Tel:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس