معماری
خانه / ګهیځ نیوز / د اسلامي نړۍ خبرونه / یک انفجاری در نگورنو قره‌باغ کم از کم ۲۰ کشته و صد ها مجروح بر جا گذاشت

یک انفجاری در نگورنو قره‌باغ کم از کم ۲۰ کشته و صد ها مجروح بر جا گذاشت

کابل گهیځ نیوز (۴ میزان ۱۴۰۲):
در حالی که در انفجار روز دوشنبه در یک انبار سوخت در قره‌باغ کم از کم ۲۰ نفر کشته و نزدیک به ۳۰۰ نفر زخمی شدند، یک مقام ارشد امریکایی از دولت آذربایجان خواست که حقوق ارمنی ها را در این منطقه مراعات کند.
خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه چهارم میزان به نقل از مقامات محلی قره‌باغ نوشت که ۲۹۰ نفر بر اثر این انفجار در شفاخانه ‌ها بستری شده‌اند که ده‌ها نفر از آنها در وضعیت دشوار قرار دارند.
قبل از این مقام‌های محلی قره‌باغ از زخمی شدن بیش از ۲۰۰ نفر ضمن یک انفجار در انبار سوخت در این منطقه خبر داده و خواستار کمک فوری خارجی برای رسیدگی به مجروحان شده بودند.
یک تن از اعضای کمیته دفاع از حقوق بشر قره‌باغ شامگاه دوشنبه در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده بود که تعداد مجروحان این انفجار از ۲۰۰ نفر گذشته و وضعیت اکثریت آنها وخیم است.
این انفجار همزمان با پناهنده شدن هزاران نفر از ساکنان ارمنی مربوط به قره‌باغ در ارمنستان اتفاق افتاد.
علی‌الرغم وعده جمهوری آذربایجان مبنی بر “تضمین” حقوق ارمنی های قره‌باغ، که روز دوشنبه توسط رئیس جمهور این کشور، الهام علی‌اف تکرار شد، ارمنی‌های قره‌باغ نسبت به آینده خود نگرانند.
ـــــــــــــــــــــ
گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطراف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

Telegram:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس