معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / آلمان ۹۰ میلیون یورو کمک دیگرش را به افغانستان اعلام کرد

آلمان ۹۰ میلیون یورو کمک دیگرش را به افغانستان اعلام کرد

کابل- گهیځ نیوز( ۳ قوس ۱۴۰۱):
آلمان از کمک ۹۰ میلیون یورو این کشور به مردم افغانستان خبر داده و گفته است که این کمک ها از طریق برنامه جهانی غذا WFPو سازمان ملل متحد به مردم این کشور توزیع خواهد شد.
به گزارش رسانه ها، این موضوع را کاردار سفارت آلمان برای افغانستان اعلام نموده گفته است که کمک یاد شده از طریق برنامه جهانی غذا WFP و برنامه انکشافی سازمان ملل متحد UNDP اجرا خواهد شد.
منبع افزوده است که مبلغ کل کمک آلمان در سال جاری به ۳۳۱ میلیون یورو می رسد که توسط سازمان ملل متحد، صلیب سرخ و سازمان‌های غیر دولتی تطبیق می شود.
این دیپلومات آلمان در حالی که از نقض سیستماتیک حقوق بشر به ویژه دختران و زنان افغان انتقاد می کند می گوید که همه‌ای افغان‌ها باید بدون هیچ گونه ترسی از دستگیری، حق حرکت،آزادی بیان و تجمع مسالمت آمیز را داشته باشند.
در این اواخر بانک جهانی نیز در گزارش جدید خود اعلام کرده است که اکثر مردم افغانستان همچنان با مشکلات تامین نیازهای اولیه در حوزه مواد غذایی و سایر خدمات روبرو هستند.
بانک جهانی در گزارش خود با در نظر گرفتن عامل ناامنی غذایی و تاثیر منفی آن بر رفاه و اقتصاد افغانستان در مجموع شرایط زندگی در افغانستان را بد ارزیابی کرده است.
ـــــــــــــــــــــــ
د ګهیځ له ټلیګرام خبري چینل سره یو ځای شئ⬇️
https://t.me/+AuWDZ2LArLI2MWE1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس