معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / اتحادیهٔ اروپا ۵۰ ميلیون يورو جهت تهیه مواد غذایی برای افغانها اختصاص داد

اتحادیهٔ اروپا ۵۰ ميلیون يورو جهت تهیه مواد غذایی برای افغانها اختصاص داد

اتحادیهٔ اروپا ۵۰ ميلیون يورو جهت تهیه مواد غذایی برای افغانها اختصاص داد
کابل –ګهیځ (۱۸عقرب ۱۴۰۱):
دفتر برنامه جهانی غذا (WFP) برای افغانستان، از کمک ۵۰ میلیون یورو اتحادیه اروپا به مردم آسیب پذیر این کشور، خبر داده است.
این برنامه جهانی می گوید که با این کمک اتحادیه اروپا کسانی به مواد غذایی دسترسی پیدا می کنند که برای دومین زمستان توانایی تهیه مواد خوراکی را ندارند.
برنامه جهانی غذا برای افغانستان می گوید، با گذشت یک سال پُر مشقت بسیاری از افغانها توانایی این را ندارند که برای یک زمستان دیگر آمادگی بگیرند.
به گفته این سازمان سال قبل برای مردم افغانستان یک سال دشوار بوده و مردم به مشکلات اقتصادی زیاد رو به رو بودند و همچنان حوادث طبیعی چون زلزله و سرازیر شدن سیلاب ها، هم بر آن افزود.
این برنامه جهانی می گوید، از هر ۱۰ خانواده ۹ آن نمی توانند برای خود مواد خوراکی کافی تهیه کنند. علاوه بر آن، در خانواده های که زن سرپرست آن است، وضعیت از این بدتر است و در جریان یک سال گذشته صف زنان نیازمند به کمک در افغانستان طولانی تر شده است .
در این حال، برنامه جهانی غذا، کمک ۵۰ میلیون یورو از سوی اداره مشارکت بین المللی اتحادیه اروپا را حیاتی می داند. برنامه جهانی غذا می گوید، با این کمک می تواند در تأمین معشیت پایدار جامعه افغان را کمک کند.
ـــــــــــــــــــــــ
د ګهیځ له ټلیګرام خبري چینل سره یو ځای شئ⬇️
https://t.me/+AuWDZ2LArLI2MWE1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس