معماری
خانه / ګهیځ نیوز / د اسلامي نړۍ خبرونه / اداره امداد رسانی و کاریابی سازمان ملل :روزانه ۱۰ کودک در غزه یک یا دو پای خود را از دست می دهند

اداره امداد رسانی و کاریابی سازمان ملل :روزانه ۱۰ کودک در غزه یک یا دو پای خود را از دست می دهند

کابل گهیځ نیوز ( ۶ سرطان ۱۴۰۳):

رئیس اداره امداد رسانی و کاریابی ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در شرق نزدیک گفت که به طور متوسط روزانه ۱۰ کودک فلسطینی در نوار غزه یک یا  دو پای خود را از دست می‌دهند.

خبرگزاری فلسطینی “سما” گزارش می دهد که “فلیپ لازارینی” ضمن یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو (سویس) با بیان این مطلب افزود که در این آمار کودکانی شامل نمی شود که دست یا بازوی خود را از دست داده اند.

وی اظهار داشت: این آمار بر اساس ارقام صادر شده توسط صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) درج شده است.

بیش از ۲۶۰ روز از جنگ وحشیانه اسرائیل علیه ساکنان غزه میگزرد که در این مدت در حدود ۲ هزار کودک فلسطینی یک یا دو پای خود را از دست داده است.

وی با بیان اینکه:”ما اطلاع یافته ایم که قطع عضو بدن در غزه، اغلب در شرایط بسیار وحشتناک و گاهی بدون هیچ نوع بیهوشی انجام می شود”، افزود: این موضوع در مورد کودکان نیز صدق می کند.

لازارینی همچنین درباره گزارش روز دوشنبه گذشته سازمان غیردولتی «سیِف چیلیدرن» گفت: تخمین زده می شود که ۲۱ هزار کودک فلسطینی از آغاز جنگ در نوار غزه ناپدید شده اند.

وی افزود: این کودکان مفقود شده یا زیر آوار مدفون یا اسیر شده‌اند و یا در گورهای نامعلوم دفن شده و یا ارتباط خود را با خانواده و نزدیکان از دست داده اند.

رئیس این اداره امداد رسانی بار دیگر هشدار داد که بودجه این اداره پس از پایان ماه اگست به پایان می رسد و تاکید کرد که این آژانس تا پایان سال به ۱۴۰ میلیون دلار بودجه نیاز دارد.

ــــــــــــــــــ

گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطراف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

 

Telegram:

https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl

twitter:

https://twitter.com/GaheezAgency

Web:

https://www.gaheez.af/

FB page:

https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس