معماری
خانه / ګهیځ نیوز / د اسلامي نړۍ خبرونه / اردوغان در یک تماس تلیفونی با همتای روسی اش گفتگو کرده است

اردوغان در یک تماس تلیفونی با همتای روسی اش گفتگو کرده است

کابل گهیځ نیوز (۱۲ اسد ۱۴۰۲):
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه ضمن یک تماس تلیفونی روز گذشته (۱۱ اسد) با همتای روسی خود ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفتگو کرد.
دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین چهارشنبه ۱۱ اسد، با تأیید این خبر افزود که روسای این دو کشور در تماس تلیفونی روز گذشته خود، روی تحولات اخیر جنگ اوکراین و توافق بازگشایی دهلیز ارسال غله جات از طریق دریای سیاه که به حالت تعویق درآمده است، بحث و گفتگو کرده اند.
در همین حال دفتر ریاست جمهوری ترکیه نیز از صحبت تلیفونی رجب طیب اردوغان با همتای روسی اش ولادیمیر پوتین خبر داده می گوید که انقره به همه تلاش های خود برای از سر گیری ارسال غله جات ادامه خواهد داد.
پوتین و اردوغان همچنین در باره توسعه تجارت، روابط اقتصادی، اجرای پروژه‌های انرژی و همکاری در حوزه توریزم نیز بحث و گفتگو کردند.
دفتر ریاست جمهوری ترکیه می گوید که اردوغان در این مکالمه تلیفونی اضافه کرد که ترکیه به تلاش‌ها و دیپلماسی فشرده برای تداوم دهلیز ارسال غله جات از راه دریای سیاه را ادامه خواهد داد.
ضمن صحبت تلیفونی بین سران دو کشور روی دیدار احتمالی آنان و سفر رئیس جمهور روسیه به ترکیه نیز موافقت کرده اند اما وقت و تاریخ این سفر پوتین به ترکیه تا حال مشخص نشده است.
ـــــــــــــــــــــــ
گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطرف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

Telegram:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس