معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / ازبکستان در کار کانال “قوش تیپه” به دولت افغانستان پیشنهاد همکاری داد

ازبکستان در کار کانال “قوش تیپه” به دولت افغانستان پیشنهاد همکاری داد

کابل گهیځ نیوز ( ۶ سنبله ۱۴۰۲):
معاون وزارت آبیاری ازبکستان ضمن دیدار با مقامات دولت مؤقت افغانستان در کابل، پیشنهاد همکاری در احداث کانال “قوش تیپه” را به جانب افغانی ارائه کرد.
بنا به گزارش رسانه ها، “عظیم جان نظروف”، معاون اول وزارت آبیاری ازبکستان که همراه با هیأت بلندپایه آن کشور در کابل بسر می برد، ضمن مذاکرات با جانب افغانی به آنها پیشنهاد همکاری ارائه کرده است.
به گزارش رسانه های ازبکی “نظروف” در دیدار با “عطاالله عمری” سرپرست زراعت، آبیاری و مالداری افغانستان اظهار داشت:”ما از تجربه کافی در بخش آبیاری در ازبکستان برخورداریم و اگر شما اجازه دهید می‌توانیم در پیشبرد امور کانال قوش تیپه با شما همکاری کنیم.”
معاون وزارت آبیاری ازبکستان افزود: “ما همچنان آماده‌ایم تا متخصصین خود را به افغانستان بفرستیم تا در مورد خاک اینجا تحقیق کنند که چه محصولی در آن بهتر رشد می‌کند.”
وی افزود که قرار مشاهده در مناطق مرزی با ازبکستان زمین‌ها اکثراً شوره زار گشته اند که ازبکستان در این بخش نیز حاضر به همکاری با دولت مؤقت افغانستان است.
وزیر زراعت دولت مؤقت افغانستان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از هیأت ازبکستانی خواست تا در زمینه تخم های اصلاح شده و بذرهای غله‌جات با دهاقین افغان کمک کند.
“عصمت الله ارگاشیف”، نماینده ویژه ازبکستان برای افغانستان در این دیدار با اعلام آمادگی برای همکاری با افغانستان در بخش زراعتی گفت که کشور متبوعش در مورد گندم اصلاح شده و سایر خواسته های دهاقین افغان، با حکومت مؤقت اغفغانستان همکاری خواهد کرد.
ـــــــــــــــــــــــ
گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطرف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

Telegram:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس