معماری
خانه / ګهیځ نیوز / سیاست / از کشته شدن حد اقل دو نو جوان افغان در اعتراضات اخیر ایران گزارش شده است

از کشته شدن حد اقل دو نو جوان افغان در اعتراضات اخیر ایران گزارش شده است

تهران، ګهیځ نیوز( ۲۴ میزان ۱۴۰۱):

رسانه های غربی از قول سازمان عفو بین الملل گزارش داده اند که دو کودک مهاجر افغان در جریان اعتراضات و اغتشاشات اخیر ایران توسط نیروهای امنیتی آن کشور کشته شده است.

به قول این رسانه ها نام و مشخصات این دو کودک مهاجر اهل افغانستان مقیم ایران، توسط نیروهای امنیتی ایران در جریان اعتراضات اخیر در تهران کشته شده‌اند.

به گفته سازمان عفو بین الملل مامورین سپاه پاسداران و سایر سازمان های اطلاعاتی و امنیتی ایران  خانواده‌های این دو طفل را با هشدار و تهدید مجبور به سکوت کرده‌‎اند.

در تفصیلات قتل این دو کودک افغان آمده است که محمدرضا سروری، پسر ۱۴ ساله افغان که در جریان اعتراضات در شهر “ری” واقع جنوب تهران بتاریخ ۲۱ سپتامبر به ضرب گلوله کشته شده است.

همچنان به گفته سازمان عفو بین المللی ستاره تاجیک، دختر ۱۷ ساله مهاجر افغانستان مقیم ایران نیز در جریان اعتراضات روز ۲۲ سپتامبر در تهران کشته شده است.

به همین گونه سازمان عفو بین الملل براساس اطلاعات از منابع دست اول گزارش داده که صورت و بدن ستاره تاجیک به شدت شکسته شده و مرگ وی براثر ضرب و ستم توسط نیروهای امنیتی ایران واقع شده است.

از سوی دیگر در تصدیوق رسمی دفن ستاره تاجیک  که توسط صحی قانونی صادر شده و عفو بین الملل آن را بررسی نموده، آمده است که مرگ وی ناشی از صدمات متعدد برخاسته از برخورد با یک جسم سخت  بوده است.

خبرگزاری فعالان حقوق بشر ایران (هرانا) تخمین زده است که ۲۲۴ نفر در جریان یا در پی تظاهرات گسترده‌ای که در اعتراض به جان باختن مهسا امینی آغاز شده است جان خود را از دست داده‌اند. مهسا امینی به اتهام نقض قوانین حجاب بازداشت شده بود.

از سوی دیګر سفارت افغانستان در تهران و نه هم مقامات حکومتی در کابل در مورد کشته شدن این دو کودک افغان در تهران تاکنون واکنشی نشان نداده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس