معماری
خانه / ګهیځ نیوز / سیاست / اطلاعات مخفی پنتاگون: “داعش قصد طرح ریزی حملاتی را به سطح جهان از افغانستان دارد “

اطلاعات مخفی پنتاگون: “داعش قصد طرح ریزی حملاتی را به سطح جهان از افغانستان دارد “

کابل- ګهیځ نیوز( ۴ ثور ۱۴۰۱):
یک سلسله اسناد سری مربوط به وزارت دفاع امریکا یا پنتاگون که در این اواخر به بیرون درز کرده است، نشان می دهد که گروه داعش قصد دارد حملاتی را در امریکا، اروپا و آسیا سازماندهی کند.
این اسناد سری همچنان نشان می دهد که داعش قصد دارد از افغانستان به عنوان “مرکز هماهنگی مهم” برای برنامه‌ریزی این گونه حملات کار بگیرد.
اما ذبیح الله مجاهد سخنګوی مرکزی حکومت افغانستان این ادعا ها را رد نموده و می ګوید که گروه داعش در افغانستان سرکوب شده و در حال نابودی است.
روزنامه “واشنگتن‌پُست” با توجه به اسنادی که قبلاً به آن اشاره شد می گوید که یافته‌های استخباراتی امریکا نشان می دهد که گروه داعش برنامه‌ریزی خاصی برای حملات بر سفارت‌ها، کلیساها، مراکز تجاری و مسابقات جام جهانی فوتبال در تابستان گذشته را داشت.
بنا به اسنادی که به وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) مربوط می شود، آنها در ماه دسامبر سال گذشته میلادی، از ۹ توطئه حملات هماهنگ شده توسط داعش مستقر در افغانستان خبر داشتند که در ماه فبروری سال جاری میلادی این رقم به ۱۵ مورد رسیده بود.
“واشنگتن پُست” همچنان گزارش داده است که در ضمن این ارزیابی که آن را “فوق سری” نیز می خوانند آمده است که:”داعش در حال انکشاف دادن یک مدل برای عملیات‌های خارجی خود است.”
ولی در همین حال ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی مرکزی حکومت افغانستان محتوای گزارش واشنگتن‌پُست از این اسناد فاش‌شده‌ وزارت دفاع امریکا را “جعلی و مغرضانه” قلمداد می کند.
موصوف با نشر اعلامیه یی در این مورد گفته است که: “برخی گروه های امریکایی هنوز هم از دشمنی با افغانستان دست‌ بردار نیستند.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس