معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / امام جمعه اهل سنت ایران: اهل سنت در مناطق سکونت شان سخت تحت فشار قرار دارند

امام جمعه اهل سنت ایران: اهل سنت در مناطق سکونت شان سخت تحت فشار قرار دارند

کابل-گهیځ نیوز( ۳۰ ثور ۱۴۰۲):
شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید، امام و خطیب اهل سنت ایران، با انتقاد از محدودیت‌ها و تبعیض‌های حاکم در رژیم کنونی ایران و با نکوهش از تبعیض‌های کنونی در آن کشور گفت که “با اعدام نمی‌توان جلو ملت را گرفت.”
موصوف که روز گذشته ۲۹ ثور قبل از نماز جمعه در مسجد دارالعلوم مکی زاهدان سخن می گفت، با اشاره به انتخابات اخیر ترکیه گفت که: “انتخابات اخیر ترکیه نمایانگر ترقی این کشور بود که حزب حاکم و حزب مخالف حکومت با یکدیگر به رقابت پرداختند و ناظران این رقابت را بی‌سابقه توصیف کردند. ”
خطیب نماز جمعه زاهدان افزودند که در ترکیه این امر به نمایش گذاشته شد که هم اسلام‌گراها باید سیکولار ها را بپذیرند و هم لائیک‌ها باید اسلام‌گراها را بپذیرند.
موصوف با اشاره به قانون اساسی کنونی ایران اظهار داشت که : ” ممنوعیت از کاندیداتوری “زنان” و “اهل‌سنت”، برای ریاست‌جمهوری اولین گام تبعیض و بدعت در قانون اساسی کشور ما بود.”
امام جمعه اهل سنت ایران همچنان افزود که: ” ما از رئیس‌جمهور و تیم انتخاباتی ایشان که در دوران انتخابات در دیدار با نخبگان اهل‌سنت وعده‌هایی دادند و به این وعده‌ها عمل نکردند به شدت گلایه داریم.”
وی همچنان از ویران کردن مساجد اهل سنت در مناطقی که ایشان در اقلیت قرار دارند را به شدت انتقاد کرد و گفت که اهل‌سنت در ایالت های که در اقلیت هستند تحت فشار قرار دارند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان در قسمت اخیر سخنان‌شان با اشاره به موضوع “حقابه هیرمند” گفتند که رئیس‌جمهور ایران در این رابطه تُند گویی کرده است و به نظر وی باید این موضوع از طریق گفتگو حل‌وفصل شود.
وی افزود: ” پیشنهاد من این است که بهتر است شورایی متشکل از کارشناسان و حقوقدانان از دو طرف تشکیل شود و اوضاع را از نزدیک بررسی کنند تا موضوع به‌جای تنش از طریق صحیح و درست پیگیری شود.”
ـــــــــــــــــــــــ
برای اخبار بیشتر به کانال خبری تلگرام،تویتر، ویب سایت و صفحه فیسبوک ما بپیوندید ⬇️
Tel:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس