معماری
خانه / ګهیځ نیوز / د اسلامي نړۍ خبرونه / امام جمعه اهل سنت ایران: هیأت اعزامی خامنه یی از رویارویی با مردم زاهدان و فامیل های قربانیان احتراز کرد

امام جمعه اهل سنت ایران: هیأت اعزامی خامنه یی از رویارویی با مردم زاهدان و فامیل های قربانیان احتراز کرد

زاهدان-گهیځ نیوز( ۲۸ عقرب ۱۴۰۱):
مولانا عبدالحمید امام و خطیب نماز جمعه اهل سنت زاهدان ایران،ضمن خطبه روز گذشته در نماز جمعه با اشاره به وضعیت بحرانی و تظاهرات جاری در سراسر ایران و کشته شدن نماز گزاران بی گناه در نماز جمعه چندی قبل، عملکرد حکومت ایران در این مورد را انتقاد کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان،مولانا عبدالحمید در این مورد گفتند که هیأتی از سوی رهبر مذهبی ایران به زاهدان جهت رسیده گی هیأت به موضوع کشتار نماز گزاران بیگناه در زاهدان، به اینجا ارسال شد، ولی به قول موصوف این مذارکرات نتیجه مطلوب در پی نداشت.
شیخ عبدالحمید همچنان افزود: انتظاری که مردم از این هیأت داشت این بود که بجای جلسه در عقب در های بسته، هیأت به دارالعلوم آمده به آسیب دیده گان سر بزنند و به آنها تسلیت بگویند، حرف مردم را بشنوند، اما به قول امام جمعه اهل سنت:” این انتظارات بر آورده نشد. ”
امام جمعه اهل سنت زاهدان با تأکید بر اینکه مساجد اهل سنت باید توسط خود اهل‌سنت اداره شوند و امام جماعت را خودشان تعیین کنند، افزود: اهل سنت در همه‌جای ایران وجود دارند، اما برای ساخت مسجد همچنان در بسیاری از شهرها مشکل دارند.
شیخ عبدالحمید در ادامه صحبت هایش افزود:” در کرمان، یزد، اصفهان، تهران و شهرهای بزرگ دیگر به ما اجازه ساخت مسجد نمی‌دهند، مردم نمازخانه یا اتاق و سالنی اجاره می‌کردند اما آنجا هم پلیس امنیت یا لباس شخصی‌ها به دنبال نمازگزاران بودند و مردم با خوف و ترس نماز می‌خواندند. ”
شیخ عبدالحمید همچنان در این خطبه نماز جمهعه افزود که در سایر کشور های دنیا وقتی مردم اعتراض می کنند با معترضان مذاکره صورت می گیرد، و هیچ‌جایی با گلوله و مشت آهنین جواب نمی‌دهند و در دهان مردم نمی‌زنند، اما به قول امام جمعه اهل سنت زاهدان، در ایران چنین چیزی وجود ندارد.
مولانا عبدالحمید همچنان خطاب به معترضان و تظاهر کننده گان در ایران گفت: “هیچ معترضی حق ندارد به اموال شخصی و عمومی حمله کند و اعتراضات باید مسالمت‌آمیز باشد.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس