معماری
خانه / ګهیځ نیوز / د اسلامي نړۍ خبرونه / امریکا در براندازی قدرت عمران خان در پاکستان نقش داشت

امریکا در براندازی قدرت عمران خان در پاکستان نقش داشت

کابل گهیځ نیوز (۲۱ اسد ۱۴۰۲):
برخی اسناد افشا شده دولت پاکستان نشان می‌دهد که وزارت امور خارجه امریکا، دولت این کشور را در تاریخ هفتم مارچ سال ۲۰۲۲ میلادی تشویق کرده تا به دلیل «بی‌طرفی» عمران خان در جنگ اوکراین، وی را از سمت صدراعظمی برکنار کند.
گزارش ها حاکیست که رسانه اینترنتی “اینترسپت” در این خصوص با انتشار گزارشی نوشت، در دیداری که بین اسد مجید خان سفیر پاکستان در واشنگتن با دو مقام وزارت امور خارجه امریکا از جمله “دونالد لو” معاون وزیر در امور جنوب آسیا و آسیای مرکزی برگزار شده، آنها از دولت پاکستان خواسته‌اند تا صدراعظم سابق این کشور را به دلیل آنچه که بی طرفی در جنگ اوکراین خوانده شده، از سمتش برکنار کنند.
این دیدار در طول یک و نیم سال گذشته در پاکستان موضوع بررسی، جنجال و گمانه‌زنی بین حامیان عمران خان و مخالفان وی بوده است.
براساس گزارش منتشر شده، یک ماه بعد از دیدار سفیر پاکستان با مقامات وزارت خارجه امریکا در واشنگتن، عمران خان با رأی عدم اعتماد در پارلمان از سمت خود برکنار شد و گفته می شود که این پروسه رأی عدم اعتماد از حمایت نظامیان پرقدرت این کشور هم برخوردار بود.
بر اساس سند فاش شده، وزارت امور خارجه امریکا با سیاست دوپهلوی خود وعده داده بود که در صورت برکناری عمران خان، روابط دو جانبه بین واشنگتن و اسلام آباد گرمتر خواهد شد و در غیر این صورت، واشنگتن برای انزوای اسلام آباد تلاش خواهد کرد.
ـــــــــــــــــــــــ
گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطرف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

Telegram:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس