معماری
خانه / ګهیځ نیوز / سیاست / بایدن اسلحه اتومی پاکستان را بې قاعده خواند؛ وزیر انرژی پاکستان میگوید گفته های وی بی اساس است

بایدن اسلحه اتومی پاکستان را بې قاعده خواند؛ وزیر انرژی پاکستان میگوید گفته های وی بی اساس است

کابل/ګهیځ: امروز شنبه (۲۳ماه میزان و ۱۵اکتوبر میباشد) به ګزارش رسانه ها، جوبایدن رئیس جمهور امریکا ضمن یک سخنرانی خود با انتقاد از اسلحه پاکستان بی قاعده و بی نظم خواند و افزود که به نظر من پاکستان یکی از خطرناک ترین ممالک جهان است.
رئیس جمهور ایالات متحده امریکا همچنان افزود که اسلحه اتومی پاکستان بی نظم است و نگرانی آن وجود دارد که هر کسی می تواند آن را استعمال نماید.
از سوی دیگر خرم دستگیر وزیر انرژی پاکستان با رد این گفته های رئیس جمهور امریکا، اتهام وی را بی اساس می خواند.این وزیر پاکستانی که در شهر گوجرانواله پاکستان با ژورنالیستان صحبت می کرد، در پاسخ به یک پرسشی در مورد گفته های رئیس جمهور امریکا اظهار داشت که: وضعیت اسلحه اتومی پاکستان را ادارات جهانی چنیدین مراتبه چک نموده و اظهار اطمینان نموده اند.
خرم دستگیر در صحبت های خود افزود که برنامه اسلحه اتومی پاکستان چندین بار از سوی ادارات ذیربط بین المللی چک شده و از مصؤوتیت آن تصدیق نموده اند.
همچمنان یک مامور بلند رتبه وزارت امور خارجه پاکیتان ضمن انتقاد از این گونه اظهارات رئیس جمهور امریکا، گفته است که وی نمی داند رئیس جمهور امریکا، با توجه به چه چیزی در ورد پروژه اسلحه اتمی پاکستان چنین گفته است.
این کارمند بلند رتبه وزارت خارجه پاکستان همچنان می گوید که قبل از این روسای جمهور متعدد و حکومت امریکا، هممیشه تنصیبات اتومی پاکستان را همیشه چک و کنترول نموده، آن را مؤثر و معیاری قرار داده اند .
با این همه در حالیکه رسانه های پاکستانی از تلاتش وزارت خارجه آن کشور برای یک عکس العمل رسمی در قبال این اظهارات رییس جمهور امریکا، سخن می گویند، تا حال موقف رسمی حکومت پاکستان در این مورد بروز نه نموده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس