معماری
خانه / ګهیځ نیوز / سیاست / ترکیه معافیت ویزا برای حاملین پاسپورت های دیپلوماتیک افغانستان را لغو کرد

ترکیه معافیت ویزا برای حاملین پاسپورت های دیپلوماتیک افغانستان را لغو کرد

کابل گهیځ نیوز (۱۰جوزا ۱۴۰۳):

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه توافقنامه معافیت ویزا برای آنعده از اتباع افغانستان را که پاسپورت دیپلوماتیک دارند، لغو کرده است.

به قول رسانه ها، هر چند تا حال دلیل این تصمیم اعلام نشده اما چند روز قبل رئیس اداره مهاجرت ترکیه همراه با یک هیأت به کابل سفر نموده و با مقام‌های حکومت کنونی کشور، دیدار و گفتگو نموده بود.

به گزارش رسانه ها، برخی از دیپلومات‌ها، مقام‌های ارشد دولتی و سیاستمداران افغان که پاسپورت ‌های دیپلوماتیک دارند تا حال از مزیت‌های عمده آن در سفر خارجی برخوردار بودند.

براساس خبر رسانی های ترکیه این فرمان رئیس جمهور آن کشور در زمینه لغو ویزا برای دارندگان پاسپورت های دیپلوماتیک افغانستان امروز در مجله رسمی دولت ترکیه منتشر شده است و قرار است از اول ماه جون عملی شود.

ترکیه و افغانستان در سال ۲۰۰۸ میلادی توافقنامه معافیت ویزا برای دارندگان پاسپورت‌های دیپلوماتیک را امضاء کرده بودند.

ترکیه یکی از چند کشور محدودی است که دیپلمات‌های حکومت کنونی افغانستان را پذیرفته و سفارتش نیز در کابل نیز فعال است، در حالی که تعدادی از مقامات و سیاستمداران حکومت پیشین افغانستان هم اکنون در ترکیه زندگی می‌کنند و گفته می‌شود شماری از آنها هنوز از پاسپورت‌های دیپلوماتیک قبلی خود فایده می گیرند.

ــــــــــــــــــ

گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطراف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

 

Telegram:

https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl

twitter:

https://twitter.com/GaheezAgency

Web:

https://www.gaheez.af/

FB page:

https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس