معماری
خانه / ګهیځ نیوز / د اسلامي نړۍ خبرونه / تکان های شدید زلزله در مراکش، تقریبا سه صد تن را کشته است

تکان های شدید زلزله در مراکش، تقریبا سه صد تن را کشته است

کابل گهیځ نیوز (۱۸ سنبله ۱۴۰۲):
به گزارش رسانه ها شب گذشته یک زلزله قوی به قدرت ۶.۸ درجه ریکتر مرکز مراکش را لرزانده که به گفته وزارت داخله آن کشور باعث مرگ کم از کم ۲۹۶ تن در آن کشور گردیده است.
به قول رسانه ها، اداره سازمان زمین ‌شناسی امریکا مرکز وقوع این زلزله را ۷۱ کیلومتری جنوب غربی شهر “مراکش” در عمق ۱۸.۵ کیلومتری زمین خوانده است که به قول رسانه ها ساعت ۲۳:۱۱ به وقت محلی اتفاق افتاد.
آژانس خبری رویتر به نقل از منابع محلی گزارش می دهد که برخی ساختمان‌ها در شهر سابقه “مراکش” فرو ریخته اند و شمار اولیه مجروحین این زلزله را ۱۵۳ تن گزارش شده اند.
گفته می‌شود که اکثریت از ساکنان پایتخت از ترس تکان های بعدی زلزله، شب را در بیرون از منازل خود و در فضای باز سپری کردند و به گفته مردم محل جریان برق و تلفون نیز برای ده دقیقه به اثر این تکان ها قطع شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه،برخی خانواده ها در زیر آوار خانه ها گیر مانده‌اند و شماری از مصدومین هم به سفاخانه منتقل شده‌اند.
به اساس گزارش رسانه ها، مرکز زمین لرزه یک ناحیه کوهستانی دورافتاده واقع بود و لرزش‌هایی هم در “رباط” پایتخت، در فاصله ۳۵۰ کیلومتری آنجا و همچنان کازابلانکا و صویره گزارش شده اند.
ـــــــــــــــــــــــ
گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطراف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

Telegram:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس