معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / جلسه مشورتی پیرامون تجارت و ترانزیت میان افغانستان و کشورهای همسایه و منطقه تدویر یافت

جلسه مشورتی پیرامون تجارت و ترانزیت میان افغانستان و کشورهای همسایه و منطقه تدویر یافت

کابل گهیځ نیوز (۲۵‌ سنبله ۱۴۰۳):

به اساس خبر گهیځ نیوز ضمن یک جلسه بزرگ مشورتی که هیأت رهبری وزارت صنعت و تجارت در آن اشتراک داشت، پیرامون تجارت و ترانزیت میان افغانستان و کشورهای همسایه و منطقه و به خصوص روی موضوع ترانزیت با پاکستان بحث صورت گرفت.

آخند زاده جواد سخنگوی وزارت صنعت و تجارت به گهیځ نیوز در این مورد گفت که این جلسه پس از چاشت روز شنبه ۲۴ سنبله تحت ریاست الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت با حضور مولوی احمدالله زاهد، معین امور صنعت و تجارت این وزارت و بزرگان سکتور خصوصی و اعضای اتاق‌های سکتوری در تالار عمومی این وزارت دایر گردید.

به قول منبع در این جلسه روی وضع  دو در صد تعرفه بالای کالاهای صادراتی افغانستان از مسیر  پاکستان به کشور هندوستان، نقش اتاق مشترک افغان – پاک برای بهبود روابط تجارتی میان افغانستان – پاکستان و ایجاد کمیته مشترک جهت جستجوی راه‌ حل‌ های اساسی و بنیادی و ایجاد کمیته سکتور خصوصی جهت مذاکره با قبایل آن طرف تورخم در رابطه به وضع دو در صد تعرفه بحث صورت گرفت.

همچنین در این جلسه در مورد افزایش تعرفه بر میوه‌های وارداتی با اعضای اتاق‌های سکتوری مشوره و نظر خواهی گردید.

اشتراک‌کننده‌گان پیرامون موضوعات متذکره؛ نظریات و پیشنهادات تخنیکی شان را با رهبری وزارت صنعت و تجارت در میان گذاشتند.

ــــــــــــــ

گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطراف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

 

Telegram:

https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl

twitter:

https://twitter.com/GaheezAgency

Web:

https://www.gaheez.af/

FB page:

https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس