معماری
خانه / ګهیځ نیوز / د اسلامي نړۍ خبرونه / حزب “حرکت نهضت” در تونس برای خود رئیس موقت جدید برگزید

حزب “حرکت نهضت” در تونس برای خود رئیس موقت جدید برگزید

کابل-گهیځ نیوز( ۷ ثور ۱۴۰۲):
پس از آن که حکومت تونس “راشد الغنوشی” رهبر اسلام گرای “حرکت النهضه” را به زندان انداخت، این حزب اعلام کرد که دکتور ” منذر النویسی”، مسوولیت رهبری این جنبش را به طور موقت بدوش خواهد گرفت.
حزب نهضت با صدور اعلامیه مطبوعاتی که پس از یک جلسه دفتر اجرایی این سازمان، صادر شده است گفته است که دکتور النویسی تا زمانی این مسؤولیت را بر عهده خواهد داشت که عوامل بحران در تونس بر طرف و تلاش ها برای رهایی غنوشی و سایر فعالان سیاسی آن کشور، به نتیجه برسند.
همچنان حرکت نهنضت تونس بر پابندی این حزب به مشارکت سیاسی آن در “جبهه نجات ملی” تأکید کرد و از ادامه تلاش هایش برای اعاده دیموکراسی در این کشور یاد آوری نموده است.
از جانب دیگر گزارش خبرگزاری ها حاکیست که “راشد الغنوشی ” رهبر حرکت اسلامی “لنهضة” در تونس در اعتراض به اتهاماتی که علیه وی مطرح شده است، از دو روز پیش دست به اعتصاب غذا زده است.
بر اساس این گزارش، الغنوشی همزمان با انتقال از زندان به قرار گاه “گارد ملی” تونس برای حضور در صحنه تحقیق و بازجویی کورد یک دوسیه جدید، اعتصاب غذایی خود را آغاز کرده است.
در همین حال،” سمیه الغنوشی” دختر رئیس جنبش النهضه گفته است که پدرش برای عدم حضور در جلسات نمایشی و سیاسی محکمه که با هدف فرسودگی روحی و جسمی او صورت می‌گیرد، تصمیم به تحریم جلسات بازجویی و تحقیق گرفته است.
ـــــــــــــــــــــــ
برای اخبار بیشتر به کانال خبری تلگرام،تویتر، ویب سایت و صفحه فیسبوک ما بپیوندید ⬇️
Tel:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس