معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / حکومت ایران بیشتر از ۳۵۰ تن را حلق آویز کرده است

حکومت ایران بیشتر از ۳۵۰ تن را حلق آویز کرده است

کابل گهیځ نیوز ( ۱۳ سرطان ۱۴۰۲):
سازمان حقوق بشر ایران مستقر در خارج می گوید که حکومت این کشور در شش ماه اول سال ۲۰۲۳ میلادی بیش از۳۵۰ نفر را اعدام کرده است که از این جمله بیش از۲۰۰ نفر به دلیل جرایم مواد مخدر زندانی بودند.
بر اساس گزارش ها، علیرغم فشار سازمان های بین المللی حقوق بشر، ایران در سال جاری تعداد اعدام ها را در مقایسه با حد اقل سه سال گذشته به میزان بی سابقه ای افزایش داده است.
یک مقام این سازمان افزود که: ” از جمله ۳۵۴ نفری که سازمان حقوق بشر ایران در گزارش خود به آنها اشاره کرده است، تنها ۴۳ مورد توسط رسانه‌های رسمی اعلام شده و بقیه دوسیه ها از منابع غیر رسمی مانند اعضای خانواده اعدام‌شدگان وکلا، منابع زندان و سیستم قضایی به طور غیر رسمی به دست ما رسیده است. ”
این منبع افزود که بنابر این فکر می کنند که ارقام واقعی ۱۰۰ درصد بیشتر از اعدادی است که آنها منتشر می کنند، اما به قول این منبع ارقام منتشره آنها در مقایسه با ارقام دولت به واقعیت نزدیکتر است.
منبع می افزاید که رژیم ایران اغلب افرادی را به جرم مواد مخدر زندانی می کند که کسی برای بازخواست ندارند و می خواهد از طریق اعدام این افراد به اهداف سیاسی خود برسد.
سازمان حقوق بشر ایران که مقر آن در ناروی است، در گزارش روز دوشنبه گذشته خود نوشت که از میان ۳۵۴ شهروند اعدام شده، نامهای ۷۱ شهروند بلوچ دیده میشود و ۲۰۶ نفر متهم به جرایم مواد مخدر هستند.امسال شش افغان نیز در ایران اعدام شده اند و سال گذشته ۱۶ افغان اعدام شده بودند.
ـــــــــــــــــــــــ
برای اخبار بیشتر به کانال خبری تلگرام،تویتر، ویب سایت و صفحه فیسبوک ما بپیوندید ⬇️
Tel:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس