معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / حکومت ایران خواهان سهم گیری در استخراج معادن افغانستان است

حکومت ایران خواهان سهم گیری در استخراج معادن افغانستان است

کابل گهیځ نیوز (۲۳ میزان ۱۴۰۲):
مقامات ایرانی می‌گویند که به حکومت کنونی افغانستان پیشنهاد داده‌اند تا جهت اکتشاف، استخراج و فراوری معادن افغانستان یک کنسرسیوم مشترکی بین دو کشور تشکیل دهند.
ابوالفضل چمندی، معاون هماهنگی امور اقتصادی ولایت خراسان رضوی ایران روز شنبه، ۲۲ میزان به رسانه های آن کشور گفته است که این پیشنهاد در دیدار چندی پیش والی خراسان رضوی با شهاب‌الدین دلاور، وزیر معادن و نفت افغانستان مطرح شد.
به گفته چمندی در این دیدار، “تشکیل کنسرسیوم مشترک در قالب اکتشاف، استخراج و فراوری معادن افغانستان با استفاده از دانش بخش خصوصی در یک برنامه راهبری ۱۰ ساله مطرح شد.”
ابوالفضل چمندی با اشاره به برخی توافق‌های به‌عمل‌آمده در سفر اخیر والی خراسان رضوی به افغانستان افزود که ذخایر سرب، لیتیوم و سنگ ذغال که در آن کشور بسیار زیاد است و خوشبختانه در مزایده‌هایی که حکومت فعلی افغانستان برای سنگ ذغال برگزار کرده‌اند، بیشترین برنده‌ها شرکت‌های ایرانی با همکاری شرکای افغانستانی بوده‌اند.
چمندی با اشاره به سفر اخیر مقام‌های بخش اقتصاد ایران به افغانستان و گفت‌وگوها با مقام‌های حکومت فعلی افغانستان گفت که در دیدار با وزیر زراعت و مالداری افغانستان درباره کشت قراردادی محصولاتی چون لبلبو (چقندر)، جو و جواری موردنیاز ایران بحث و گفت‌وگو شد.
ـــــــــــــــــــــــ
گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطراف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

Telegram:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس