معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / دانشمندان علم نجوم روز پنجشنبه را روز نخست رمضان پیش بینی می کنند

دانشمندان علم نجوم روز پنجشنبه را روز نخست رمضان پیش بینی می کنند

کابل-گهیځ نیوز( ۲۹ حوت ۱۴۰۱):
دانشمندان علم نجوم به این باورند که روز اول ماه مبارک رمضان برای امسال ۲۰۲۳ میلادی روز پنجشنبه ۲۳ مارچ این سال مطابق به سوم حمل ۱۴۰۲ خورشیدی خواهد بود.
ویب سایت عربی زبان الجزیره با توجه به اظهارات دانشمندان علم نجوم نوشته است که روز پنجشنبه تاریخ سوم ماه حمل ۱۴۰۲ خورشیدی امکان دارد در کشور های چون عربستان سعودی، قطر، امارات متحده عربی، اردن و مصر رویت هلال ماه مبارک رمضان ممکن است و به این اساس احتمال دارد این روز در کشور های مذکور مصادف به روز نخست ماه مبارک رمضان باشد.
این محاسبات علم نجوم از جانب انستیتیوت ملی علم نجوم مصر انجام شده است و در آن افزوده شده که برخی کشور های دیگر اسلامی شاید روز جمعه ۲۴ مارچ را به حیث روز اول رمضان حساب کنند.
به اساس ارشادات رسول الله صلى الله عليه وسلم ، همه مسلمانان مکلف اند تا با دیدن هلال توسط دو تن از افراد بالغ و مسلمان در یک شهر یا یک کشور روزه بگیرند و همین گونه به اساس شهادت دو تن بالغ و مسلمان روزه را افطار نموده و عید کنند.
در افغانستان هم از قدیم الایام مروج بود که با اعلان عربستان سعودی روزه می گرفتند و همچنان با اعلان آن کشور عید می کردند،اما پس از روی کار آمدن حکومت جدید در این جا، سال گذشته (۱۴۰۱ خورشیدی) روز سی ام رمضان بر خلاف عربستان سعودی، ستره محکمه افغانستان از مشاهده هلال عید خبر داد و آن روز را عید اعلان نمود.
ـــــــــــــــــــــــ
برای اخبار بیشتر به کانال خبری تلگرام،تویتر، ویب سایت و صفحه فیسبوک ما بپیوندید ⬇️
Tel:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس