معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / درگیری‌ها بین جوانب داخلی در سودان به شدت ادامه دارد

درگیری‌ها بین جوانب داخلی در سودان به شدت ادامه دارد

کابل گهیځ نیوز ( ۱۵ سرطان ۱۴۰۲):
به گزارش شبکه خبری الجزیر بمب افکن های سودانی بر فراز منطقه جنوب شرقی پایتخت این کشور به پرواز درآمده و همزمان صدای شلیک اسلحه دافع هوا نیز به گوش می رسد.
الجزیره همچنین از شنیده شدن صدای چند انفجار پی در پی در جنوب شهر “ام درمان” در ایالت خرطوم همزمان با پرواز دوام دار طیارات بمب افکن نیز خبر داده است.
درگیری‌های مسلحانه در سودان از تاریخ ۱۵ اپریل میان ارتش این کشور به فرماندهی عبدالفتاح البرهان و نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو، بر سر قدرت آغاز شده که با وجود میانجیگری‌های بین‌المللی تا حال پایان نیافته است.
روز چهارشنبه ۵ جولای خبرگزاری ها گزارش دادند که نیروهای حمایت سریع سودان «عمرالبشیر» رئیس جمهور سابق و برکنار شده این کشور را همراه با سه نفر از فرماندهان نظام پیشین، در یک شفاخانه بزرگ ارتش سودان محاصره کرده اند.
“مصطفی محمد ابراهیم” مشاور قوماندانی نیروهای حمایت سریع سودان سه شنبه شب به رسانه ها گفت که پس از توقف گفتگوها به دلیل تعطیلات عید قربان، احتمال دارد، پیشنهادهایی برای آتش بس از سوی دو طرف ارائه شود.
روز سه شنبه نیز نبردهای شدید بین ارتش سودان و نیروهای حمایت سریع در شهر “ام درمان” ادامه یافت و منجر به کشته یا زخمی شدن غیرنظامیان و تخریب تعداد زیادی خانه به صورت جزئی یا کامل گردید.
قبل از این ارتش سودان و نیروهای حمایت سریع با میانجیگری عربستان و امریکا به چندین توافق آتش بس دست یافتند، اما مذاکراتی که در جده انجام شد پس از تبادل اتهامات ارتش و نیروهای حمایت سریع مبنی بر نقض آتش بس، متوقف شد.
ـــــــــــــــــــــــ
برای اخبار بیشتر به کانال خبری تلگرام،تویتر، ویب سایت و صفحه فیسبوک ما بپیوندید ⬇️
Tel:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس