معماری
خانه / ګهیځ نیوز / د اسلامي نړۍ خبرونه / درگیری ها در اطراف قصر ریاست جمهوری سودان از سر گرفته شدند

درگیری ها در اطراف قصر ریاست جمهوری سودان از سر گرفته شدند

کابل-گهیځ نیوز( ۷ ثور ۱۴۰۲):
با وجود اعلام آتش بس بین دو طرف درگیر جنگ در سودان، صدای شلیک های پراگنده در اطراف قصر ریاست جمهوری در خرطوم پایتخت این کشور به گوش می رسد.
به گزارش الجزیره، طیارات جنگی مربوط به ارتش سودان به طور گسترده در مناطق شمالی پایتخت درحال پرواز هستند در حالیکه وسایل دافع هوای مربوط به نیروهای پشتیبانی سریع درحال مقابله با آن ها هستند.
منبع به نقل از یک مقام مسؤول در ارتش سودان می افزاید که نیروهای حمایت سریع در “خرطوم” و “ام درمان”، برای انتقال عملیات خود به شرق نیل تلاش می کند.
این در حالی است که عملیات خروج اتباع خارجی از سودان نیز ادامه دارد و وزارت دفاع چین نیز صبح امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که چند کشتی را برای خارج کردن اتباع این کشور از سودان به افریقا فرستاده است.
از سوی دیگر گفته می شود که ادامه جنگ و حملات متقابل ارتش سودان و نیروهای حمایت سریع به یکدیگر، اموال و املاک عمومی را خساره مند ساخته و تامین آب و برق را در برخی مناطق خارطوم با مشکل مواجه ساخته است.
این در حالی است که سازمان جهانی صحت،اعلام کرد که تاکنون بیش از ۴۵۹ نفر در درگیری های سودان کشته شدند، اما شاید تعداد کشته شدگان بسیار زیاد از این باشد، در همین حال وزارت صحت سودان شمار کشته شده گان را ۵۱۲ تن و زخمیان را ۴۱۹۳ تن می خواند .
همچنان گفته می شود که امریکا کشته شدن دومین تبعه خود در سودان را تائید کرد.
ـــــــــــــــــــــــ
برای اخبار بیشتر به کانال خبری تلگرام،تویتر، ویب سایت و صفحه فیسبوک ما بپیوندید ⬇️
Tel:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس