معماری
خانه / ګهیځ نیوز / د اسلامي نړۍ خبرونه / درگیری ها در خرطوم و مناطق دیگر سودان بین طرف های جنگ جریان دارد

درگیری ها در خرطوم و مناطق دیگر سودان بین طرف های جنگ جریان دارد

کابل-گهیځ نیوز( ۲۸ حمل ۱۴۰۲):
گزارش های خبری حاکیست که درگیری های مسلحانه بین نیروهای متخاصم در سودان برای سومین روز متوالی هم به شدت ادامه دارد و تصاویر منتشر شده دود و آتش بلند شده از برخی مناطق “خرطوم” در پایتخت را نشان می دهد.
به گزارش شبکه خبری “الجزیره” درگیری های مسلحانه در حدود “میدان هوایی مَرَوی” واقع در شمال سودان و در مناطق جنوب غرب پایتخت و نزدیک به “جاده شصت” و مناطق جنوب غربی پایتخت، پس از یک آرامش مختصر، دوباره اوج گرفتند.
در همین حال یک منبع حکومتی در خرطوم شام یک شنبه به رسانه ها از شعله ور شدن آتش در تعمیر وزارت تحصیلات عالی سودان اطلاع داده و گفته است ک آتش سوزی در منزل دوم تعمیر وزارت تحصیلات عالی اتفاق افتاده که معلومات مربوط به همه پوهنتون های سودان و ماشین آلات خیلی حساس در آن قرار دارد.
به گزارش الجزیره همچنان اخباری به گوش می رسد که نیروهای “واکنش سریع” در سومین روز این درگیری ها، قصر ریاست جمهوری در پایتخت را نیز تحت کنترول درآورده اند و در عین حال از درگیری ها در میدان هوایی بین المللی و برخی مناطق دیگر پایتخت و سایر ولایات، نیز گزارش شده است.
از سوی دیگر یک منبع مسؤول در ارتش سودان می گوید که ارتش سودان کنترول کامل “میدان هوایی مَرَوی” را در اختیار گرفتند و تعداد زیادی از عساکر و افسران جانب مقابل را هم اسیر کردند، در حالیکه عراده جات مربوط به نیرو های “واکنش سریع” از آن ساحه فرار نموده و تعدادی از اسیران مصری را با خود بردند.
از سوی دیگر تصاویر گرفته شده از اقمار مصنوعی نشان می دهد که در ساحه میدان هوایی بین الملی خرطوم بین نیروهای متخاصم درگیری های زیادی صورت گرفته و قتل عام کم سابقه در آن ساحه انجام شده است. تصاویر دود غلیظی بر خاسته از طیارات ملکی متوقف در میدان را نشان می دهد و آسیب بی سابقه یی پٌل ها، ایستگاه های راه آهن و تعمیرات وزارت های دفاع و انرژی را نشان می دهد.
از سوی دیگر نیرو های” واکنش سریع” ادعا دارند که یک فروند هیلی کاپتر اپاچی مربوط به مخالفین خود را در قسمت های جنوبی خرطوم سقوط داده اند در حالیکه از طرف دیگر درگیری های مسلسل در خرطوم و سایر مناطق، باعث شده تا ساکنین این مناطق از منازل خود خارج شده نتوانند و احتیاجات روزمره خود را تأمین کرده نتوانند.همچنان الجزیره گزارش می دهد که در نتیجه این درگیری ها صد ها تن از بیماران در شفاخانه ها گیر مانده و توان بیرون آمدن از آنجا را ندارند.
ـــــــــــــــــــــــ
برای اخبار بیشتر به کانال خبری تلگرام،تویتر، ویب سایت و صفحه فیسبوک ما بپیوندید ⬇️
Tel:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس