معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / دفتر یک موسسه خارجی در غور از گرفتاری ۱۸ کارمند افغان و خارجی خود خبر می دهد

دفتر یک موسسه خارجی در غور از گرفتاری ۱۸ کارمند افغان و خارجی خود خبر می دهد

کابل گهیځ نیوز (۲۵ سنبله ۱۴۰۲):
دفتر یک موسسه خارجی موسوم به “ماموریت کمک بین‌المللی” یا (آی‌ای‌ام) در افغانستان خبر داده است که شماری از کارکنان خارجی و افغان این نهاد از سوی نیروهای امنیتی حکومت طالبان در ولایت غور بازداشت شده است.
درهمین حال سخنگوی والی غور نیز از بازداشت ۲۱ کارمند این نهاد خارجی را تأیید کرده و گفته است که این افراد به اتهام تبلیغ به سوی آیین منحرف مسیحیت در این ولایت، دستگیر شده اند.
گفته می شود که این نهاد مذکور از بازداشت سه تن از کارمندان خود( دو افغان و یک خارجی) در روز یک‌شنبه گذشته ۳ سپتامبر، خبر داده بود.
حال این موسسه می‌گوید که در مجموع ۱۵ کارمند افغان و ۳ کارمند خارجی آنها را حکومت افغانستان بازداشت کرده است و مجموع ۱۸ تن آنها به کابل منتقل شده‌اند.
از سوی دیگر عبدالواحد حماس، سخنگوی والی غور می گوید که یکی از بازداشت شدگان یک خانم امریکایی است و این افراد به دلیل تبلیغ و ترویج آئین مسیحیت، بازداشت شده اند .
آقای حماس می گوید که بازداشت شدگان شامل ۱۴ مرد و ۷ زن هستند که دو روز پیش با «اسناد و مدارک» بازداشت شدند.
موسسه آی‌ای‌ام می‌گوید از سال ۱۹۶۶ در افغانستان فعالیت دارد و بر اساس خبرنامه منتشر شده در جریان یک دهه گذشته با ۴.۲ میلیون تن در افغانستان کمک کرده است.
ـــــــــــــــــــــــ
گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطراف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

Telegram:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس