معماری
خانه / ګهیځ نیوز / رئیس جمهور امریکا: تحریم‌های بیشتری بر روسیه وضع خواهیم کرد

رئیس جمهور امریکا: تحریم‌های بیشتری بر روسیه وضع خواهیم کرد

رئیس جمهور امریکا: تحریم‌های بیشتری بر روسیه وضع خواهیم کرد
واشنکتن: ۹ میزان:
گهیځ نیوز: به گزارش‌ خبر گزاری ها، رییس جمهور امریکا، در واکنش به اعلان روسیه مبنی بر الحاق بخش‌هایی از اوکراین به خاک خویش، انرا محکوم کرده و گفته است که آن کشور و متحدانش به‌طور مشترک تحریم‌های جدیدی علیه مسکو اعمال می‌کنند.
روز جمعه ۸ میزان رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند که جو بایدن، رییس‌ جمهور امریکا، در بیانیه‌ای گفته است که‌ واشنگتن «تلاش متقلبانه» روسیه برای الحاق بخش‌هایی از سرزمین اوکراین به آن کشور را محکوم و صدها فرد و مؤسسه روسی از جمله رییس بانک مرکزی این کشور را تحریم می‌کند.
بایدن همچنان افزوده است:”روسیه با این کار قوانین بین‌المللی و کنوانسیون سازمان ملل را زیر پا گذاشته است و شکی نیست که این اقدامات مشروعیت قانونی ندارد.”
بایدن همچنان در این مورد افزوده است که این تحریم‌ها علیه افراد و سازمان‌هایی در داخل یا خارج از روسیه اعمال خواهد شد که به قول ريیس جمهور امریکا از تلاش‌ها برای تغییر غیرقانونی وضعیت سرزمین اوکراین، حمایت سیاسی یا اقتصادی می‌کنند.
ريیس جمهور بایدن از همه اعضای جامعه بین‌المللی خواسته است تا تلاش‌های غیرقانونی روسیه برای این الحاق را محکوم کنند و تا پایان در کنار مردم اوکراین بایستند.
وی همچنان گفته است: “بی‌صبرانه منتظر امضای قانونی هستم که ۱۲ میلیارد دالر کمک دفاعی اضافی به اوکراین را پیش‌بینی می‌کند .”
این در حالی است که ولادیمیر پوتین، رییس‌ جمهور روسیه، امروز در مراسمی، الحاق چهار منطقه اوکراین به روسیه را امضا کرد. مناطق دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپوریژیا از جمله مناطقی اندکه روسیه آن‌ها را به قلمرو خویش الحاق می‌کند و این ها در مجموع حدود ۱۵ در صد خاک اوکراین را تشکیل می‌دهد.
رییس جمهور امریکا در عکس العمل خویش گفته است که کشورش همیشه به تمامیت ارضی اوکراین احترام می‌گذارد و به ارایه کمک به آن کشور ادامه می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس